English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

اعلام شیوه نامه برگزاری آزمون‌های حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دستورالعمل مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شد.

اعلام شیوه نامه برگزاری آزمون‌های حضوری

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور از ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت آموزش وپرورش و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی درباره شیوه برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم به شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد و  اظهار داشت: مسئولیت مستقیم اجرای این شیوه نامه بر عهده مدیر مدرسه یا مدیر مرکز برگزاری امتحان می باشد.

وی ادامه داد: شورایی جهت نظارت بر کلیه مدارس و محل های برگزاری امتحانات تشکیل شده و بازدیدهای لازم به عمل خواهد آمد و  درصورت مشاهده هرگونه نقصی بلافاصله درجهت رفع آن اقدام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری امتحان در حوزه های امتحانی و مراکز امتحان را منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل دانست و تصریح کرد: برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره دربها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله ها، پریز و کلیدهای برق، تأمین صابون مایع و محلولهای مناسب ضدعفونی کننده دست به مقدار کافی و متناسب بر اساس دستورالعملهای ابلاغی و تأمین دپوی حداقل برای مصرف دو هفته مدرسه در محل مدرسه، تأمین فاصله گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع دانش آموزان در ورود به محل امتحان و خروج از آن، جلوگیری از ازدحام همراهان دانش آموزان قبل و بعد از برگزاری امتحان، تأمین فاصله گذاری مناسب دو متر از هر طرف برای صندلی ها در محل امتحان، تهویه مناسب هوا در محل برگزاری جلسه امتحان، آگاهی همه دانش آموزان، معلمین و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزشهای لازم و ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از سایت www.salamat.gov.ir  ضروری است.

وی  انجام ارزیابی از وضعیت آمادگی بهداشتی مراکز امتحان را شرط لازم برای انجام کار دانست و گفت: برای اطمینان از حفظ آمادگی، لازم است چک لیست مربوطه تکمیل شود و گروه نظارت روز قبل از برگزاری امتحان، آمادگی بهداشتی حوزه را تائید کنند.

سعدی پور افزود: در مناطق گرمسیری که از سیستمهای سرمایشی و تهویه استفاده می کنند، فرایندگندزدایی باید با تأئید و نظارت کارشناس بهداشت، انجام شود و همچنین در هر مکان یک بار امتحان به عمل می‌آید و در صورت نیاز به تکرار امتحان برای گروه بعدی با فاصله حداقل دو ساعت پس از ضدعفونی انجام می‌شود.

وی استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبان مراکز امتحان را الزامی خواند و اظهار داشت: استفاده از ماسک برای تمامی دانش آموزان الزامی است و این موضوع باید قبلاً به اطلاع خانواده ها رسیده باشد و جهت اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان باید به تعداد 90 درصد افراد حوزه امتحان، ماسک تهیه شود و تمهید مقدمات برای تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحانات نیز باید انجام پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: لازم است در حوزه های امتحانات، نیروی آموزش دیده به تعداد موردنیاز با همکاری مراکز خدمات جامع سلامت و با پوشش و لوازم حفاظت فردی مناسب و استاندارد برای غربالگری و سؤال در مورد سابقه بیماری و یا تماس با افراد علامت دار و مشکوک مستقر شود.

وی یادآور شد: استفاده از اولیاء پزشک و پیراپزشک و مراقبین سلامت بلامانع است و کلیه افراد شرکت کننده در امتحانات و همینطور کارکنان، معلمان و... لازم است روز قبل از امتحانات در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و تمهیداتی نیز برای دانش‌آموزان بیمار درنظر گرفته شده که در شیوه نامه به طور مفصل توضیح داده شده است.

سعدی پور با ابراز امیدواری از اینکه با رعایت این شیوه نامه، امتحانات بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد گفت: دانش‌آموزان در تمام طول حضور در شهر محل امتحان با وضعیت قرمز، نارنجی، زرد، آبی حتماً از ماسک استفاده نموده و رعایت اصول بهداشت فردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه