English

علیرضا محمدی کرجی ران خبر داد؛

اجرایی شدن طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی و تسهیل در امر واردات و صادرات فرآورده های نفتى در حال انجام است.

اجرایی شدن طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیت های اسکله و سایت های نفتی در بندرخلیج فارس بیان کرد.
وی ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخش های خصوصی در واردات و صادرات فرآورده های نفتی براساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد.
به گفته محمدی کرجی ران با احداث کریدور خطوط جامع بندرخلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی و بهره وری از اسکله ها نیز افزایش می یابد و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکت های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآورده های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندرخلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.
وی ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورهای با سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم و ما حصل این اقدام افزایش سهم بازار در منطقه است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را 12 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا 15 شرکت به این خطوط متصل شده و براساس طرح در آینده تمامی شرکت های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره مند خواهند شد.
محمدی کرجی ران ابراز امیدواری کرد و گفت: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه