English

ایجاد شعبه ویژه حل اختلاف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در کردستان

امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی و سشهرستانی شعبه ویژه شورای حل اختلاف در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان افتتاح شد.

ایجاد شعبه ویژه حل اختلاف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهادر اسدی ظهر امروز در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و سال 1400 سال تحول در جایگزینی‌های رسیدگی به قضایی است.

وی با اشاره به اینکه جایگزینی‌ها شامل شورای حل اختلاف، میانجی‌گری و داوری است، افزود: شورای حل اختلاف در حال تصمیم نهایی است که جبنه اجرایی به خود پیدا می‌کند و با هدف صلح و سازش فعالیت خواهد کرد و حق صدور رای نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه میانجیگری در استان کردستان 18 نفر در آزمون قبول شدند و آموزش این افراد آغاز شده و تا یکماه دیگر این افراد مشغول به کار خواهند شد.

معاون قضایی دادگستری استان کردستان یادآور شد: لایحه جامع قانون داوری نیز تحویل هیات وزیران شده که پس از تصویب آن داوران سامان خواهند یافت و شاهد رسیدگی پرونده‌های حقوقی به این داوران خواهیم بود.

اسدی بیان کرد: هفته گذشته کانون داوران در استان ثبت شد که فراخوان جذب داوران در استان اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال 99 حدود 26 درصد پرونده‌ها به صلح و سازش رسید که در کشور این رقم 32 درصد است و استان کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین است و نیاز است استان فرهنگی کردستان در این لحاظ به جایگاه بهتری دست یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته با کمک شورای حل اختلاف 13 پرونده قتل ختم به خیر شد و به صلح و سازش رسید.

معاون قضایی دادگستری استان کردستان با بیان اینکه سال قبل شورای حل اختلاف ویژه اصناف و بازاریان و قتل افتتاح شد، بیان کرد: در زمینه قتل 50 پرونده داشتیم که 13 مورد به صلح و سازش رسید.

اسدی اضافه کرد: شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه استان تاثیر زیادی در ارتقای آگاهی جامعه دارند و می توانند برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان بکوشند.

وی گفت: سال قبل در شورای حل اختلاف استان 78 هزار و 500 پرونده ارجاع شد که از این تعداد 79 هزار و 800 پرونده مختومه و رسیدگی شد.

در این مراسم ابلاغ اعضای شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر استان اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه