English

با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شد؛

کلنگ زنی نخستین شهرک رمز ارز کشور در شهرستان فریدن

با حضور معاون اقتصادی استاندار و مسئولین استانی و شهرستان فریدن کلنگ نخستین مزرعه رمز ارز کشور در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی داران با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان زمین زده شد.

کلنگ زنی نخستین شهرک رمز ارز کشور در شهرستان فریدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امام جمعه داران در مراسم  کلنگ زنی نخستین شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در کشور در عصر شنبه با بیان اینکه فریدن دارای ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار داشت: این در حالی است که فقر در این شهرستان بیداد می‌کند و بیکاری در این شهرستان بسیار بالا است.

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان فریدن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اضافه کرد: شهرستان فریدن دارای ظرفیت‌های بالایی برای صنعت است، این شهرستان آب کافی برای صنعت را دارد و زیبنده نیست که همه صنایع در اطراف شهر اصفهان افتتاح شوند و این شهر به کارگاه آلوده غیرقابل سکونت تبدیل شود.

وی ادامه داد: ضروری است توجه ویژه به سرمایه‌گذاران صورت گیرد,چرا که متأسفانه برخی از مدیران حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران ندارند و باید در این زمینه بازنگری شود.

امام جمعه داران اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان برای این استان دلسوزی کنند و از پتانسیل و سرمایه گذاران این شهرستان که فقط نیاز به حمایت مسئولان دارند،استقبال کنند.

سیاوشی گفت:چرا نباید به این شهرستان توجه ویژه شود در حالی که با حمایت کوچک هزار نفر در این شهرک می توانند اشتغال ایجاد کنند.

وی اضافه کرد:مسئولان استان باید به صورت ویژه برای جلوگیری از مهاجرت توجه بیشتری به این شهرستان کنند، تا در آینده شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

فرماندار فریدن نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرک صنعتی داران علی رغم داشتن زیرساخت در محل شهرک هنوز جاده دسترسی ندارد، تصریح کرد: این جاده در محدوده شرقی شهرک باید با همت دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان راه‌اندازی شود که بخشی از طرح که در استان اصفهان است روی زمین مانده اما بخش موجود در استان چهارمحال و بختیاری در حال بهره‌برداری است.

معین الدینی ادامه داد: عدم راه‌اندازی این محور منجر به تردد خودروهای سنگین از داخل شهر شده است که خسارات زیادی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در کنار شهرک صنعتی فریدن دفن زباله‌های شهرستان انجام می‌شود، افزود: در این زمینه ۵۰ سال است که چالش وجود دارد و هنوز کارخانه زباله سوز در این منطقه راه‌اندازی نشده است.

وی تصریح کرد: با وجود محل دفن زباله‌ها امکان پذیرش صنایع غذایی در شهرک صنعتی فریدن را نداریم و این در حالی است که بسیاری از درخواست‌های اعلام شده برای این شهرک در حوزه صنایع غذایی است.

فرماندار فریدن در ادامه با بیان اینکه شهرستان فریدن از اعتبارات دو درصد فروش نفت محروم است، اضافه کرد: این در حالی است که در شهرستان فریدن با مشکلات زیادی در زمینه محرومیت زدایی رو به رو هستیم.

همچنین نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از جاده شهرک صنعتی فریدن در دست تأمین است، اذعان داشت: برای این امر همکاری جدی ،از سوی مسئولان استان را داشته ایم و به زودی این امر محقق خواهد شد.

امین خانجانی، فعال اقتصادی نیز در این آئین با بیان اینکه این شهرک صنعتی برای نخستین بار در کشور افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: این شهرک دارای قابلیت‌های زیادی در زمینه ایجاد زیرساخت آموزشی و درآمدزایی است.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های شهرک صنعتی استخراج رمزارز بر اساس سیاست‌های اداره برق است، اضافه کرد: میزان مصرف برق مورد نیاز استخراج رمز ارز در فاز نخست این شهرک بالغ بر ۲۱ مگاوات است و در مراحل بعدی مقدار مصرف برق تا ۱۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز از طریق احداث نیروگاه در آن منطقه تأمین شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه استخر استخراج رمز ارز در این شهرک راه‌اندازی می‌شود، گفت: همچنین دستگاه‌های ماینر نیز در این شرکت مونتاژ خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی استخراج رمز ارز در بازه زمانی چهار ماهه به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: اشتغال‌زایی مستقیم افتتاح شهرک استخراج رمزارز را بالغ بر ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵٠٠ نفر بطور غیرمستقیم است، ۸۰ درصد از این نفرات از نیروهای بومی شهرستان فریدن خواهند بود و در این زمینه جزئ بهترین پروژه‌های اشتغالزایی این خطه به شمار می‌رود.

کلنگ زنی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی