English

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای امدادرسانی در حاشیه شهر بندرعباس

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان به برنامه‌ی این نهاد برای امدادرسانی در بافت فرسوده شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: در قالب کاروان‌های سلامت به‌صورت دوره‌ای در مناطق محروم مستقر خواهیم شد و ضمن توزیع داروی رایگان به ارائه‌ی خدمات پزشکی می‌پردازیم.

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای امدادرسانی در حاشیه شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «مختار سلحشور» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر در گفت‌وگوی اختصاصی با موج به تشریح عملکرد یک‌ساله این نهاد پرداخت و گفت: در یک سال گذشته بیش از 200 نفر از همکاران ما در حوزه غربالگری با انجام تست‌های تشخیصی مشارکت داشتند و نقش داوطلبان نیز بسیار ویژه بود.

وی ضمن اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان در راستای خدمات‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیدگان ناشی از کرونا به‌دفعات بسته‌های معیشتی و بهداشتی را در سراسر استان توزیع کرده است، افزود: در ابتدای مهرماه سال گذشته حدود هفت هزار و 500 ماسک پارچه‌ای و استاندارد را به دانش آموزان در این مناطق اهدا کردیم که گوشه‌ای اقدامات جهادی همکاران من بود.

سلحشور با بیان این‌که جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط جمعیت هلال‌احمر مطابق با دستورالعمل‌های کشوری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بااین‌حال اگر تصمیم ستاد کشور بر این باشد که تعداد پایگاه جمع‌آوری کمک‌ را در شهرها افزایش دهیم، قطعاً این اقدام را انجام خواهیم داد.

وی در تشریح فرآیند ورود امدادگران هلال‌احمر به مناطق محروم بیان داشت: روال چنین است که قبل از ورود به مناطق محروم اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های لازم را با دهیاران و فرمانداران انجام می‌دهیم و جالب است بدانید که سال گذشته کاروان سلامت شامل پزشکان متخصص از استان مازندران به مدت دو روز برای ارائه‌ی خدمات رایگان به منطقه بشاگرد آمدند و به یاری محرومان شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان به برنامه‌ی این نهاد برای امدادرسانی در بافت فرسوده شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر در قالب کاروان‌های سلامت به‌صورت دوره‌ای در مناطق محروم مستقر می‌شود و به مقدار زیاد داروی رایگان را در میان بیماران نیازمند توزیع می‌کند و امسال امید داریم که در تأمین داورهای خاص نسبت به سال‌های پیشین وضعیت بهبود پیدا کند.

از وی در رابطه با تعداد بالگردهای امدادی در هرمزگان پرسیدیم که پاسخ داد: جمعیت هلال احمر کشوری تعدادی بالگرد آماده عملیات دارد و این موضوع یک سیاست ملی است و این بالگردها در صورت نیاز در مکان حادثه‌دیده مستقر می‌شوند و در استان هرمزگان نیز در نیمی از سال بالگرد مستقر داریم.

سلحشور در پایان در خصوص کمک‌های ملی و فراملی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در حوادث ملی همچون وقوع سیل در خوزستان و شمال کشور، همچنین زلزله کرمانشاه نقش مهمی را ایفا کردند و در سطح فراملی نیز در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار مهیب بیروت نیز نقش مهمی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه