English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد:

تزریق نیمی از سهمیه واکسن کرونا در شهرستان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، گفت: اکنون نیمی از سهمیه واکسن کرونا در شهرستان همدان به متقاضیان تزریق شده که تلاش می کنیم با هماهنگی های دستگاه های مسئول، همدان اولین شهر در پایان تزریق مرحله اول این واکسن باشد.

تزریق نیمی از سهمیه واکسن کرونا در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منوچهر کرمی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه  با اشاره به  طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونا، گفت:تاکنون نیمی از سهمیه واکسن کرونا در شهرستان همدان به متقاضیان تزریق شده که تلاش می کنیم با هماهنگی های دستگاه های مسئول، همدان اولین شهر در پایان تزریق مرحله اول این واکسن باشد.

وی اظهار داشت: طرح کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در هشت شهر کشور آغاز شد که سهم همدان از این طرح، تزریق سه هزار دوز واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: یک‌ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان همدان تاکنون واکسن کرونا تولیدی انستیتو پاستور ایران(محصول مشترک ایران و کوبا) را دریافت کردند.

وی با بیان اشاره به استقبال مطلوب شهروندان همدانی برای تزریق این واکسن، افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ نفر برای تزریق این واکسن نام‌نویسی کرده‌اند که بخشی از متقاضیان دارای سن زیر ۱۸ سال، بیماری زمینه ای بوده و یا خارج از محدوده شهرستان همدان ساکن هستند که در این مرحله تزریق واکسن کرونا برای این افراد انجام نمی شود.

دکتر کرمی با بیان اینکه افراد ۱۸ تا ۸۰ سال گروه هدف دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هستند، افزود: ۱۰ درصد از جامعه هدف این واکسن افراد بالای ۶۵ سال هستند که اغلب این افراد به علت داشتن بیماری از چرخه تزریق واکسن کرونا خارج می شوند.

کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با همکاری انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران مراحل آزمایش خود در ۲ مرحله را با موفقیت سپری کرده و مرحله سوم کارآزمایی بالینی آن در هشت شهر کشور از جمله همدان آغاز شده است.

مراحل شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه شامل پذیرش و بررسی نتایج آزمایش ها، آموزش و توجیه داوطلب، دریافت رضایت آگاهانه، معاینه پزشک، نمونه گیری، تزریق واکسن و پایش فعال داوطلب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه