English

داریوش حسینی عنوان کرد:

توسعه ۶۸۰ هکتاری مساحت شهر همدان/ ثبت نام ۲۴ هزار متقاضی در چهار مرحله طرح اقدام ملی تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان روز شنبه با اشاره به توسعه ۶۸۰ هکتاری مساحت شهر همدان واینکه تاکنون نزدیک به ۲۴ هزار متقاضی در چهار مرحله طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: در سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل، پیگیری الحاق اراضی ۶۸۰ هکتاری به محدوده شهری همدان جهت تامین زمین برای طرح اقدام ملی تولید مسکن استان خواهد بود.

توسعه ۶۸۰ هکتاری مساحت شهر همدان/ ثبت نام ۲۴ هزار متقاضی در چهار مرحله طرح اقدام ملی تولید مسکن

به گزارش خبرگزاری موج همدان، داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان روز شنبه با اشاره به توسعه 680 هکتاری مساحت شهر همدان واینکه  تاکنون نزدیک به ۲۴ هزار متقاضی در چهار مرحله طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند افزود: در حال حاضر با پیوستن ۶۰ هکتار از زمین های معرفی شده به شورای عالی شهرسازی و معماری به محدوده شهری همدان، موافقت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: به منظور توسعه و گسترش شهر و اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن، برنامه ریزی ها برای افزایش ۶۸۰ هکتاری مساحت شهر همدان در حال انجام است.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل، پیگیری الحاق اراضی ۶۸۰ هکتاری به محدوده شهری همدان جهت تامین زمین برای طرح اقدام ملی تولید مسکن استان خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: در شهرستان ملایر نیز  هشت هکتار برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن به شورای عالی شهرسازی و معماری معرفی شده که این موضوع توسط شورای در حال بررسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: پیش بینی می شود در هفته های آتی مجوز پیوستن این زمین ها به محدوده شهر همدان صادر و با سرعت بیشتر طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان پیگیری و اجرا شود.

وی تاکید کرد: تامین زمین و صدور پروانه ساخت از مهم ترین اولویت های اقدام ملی تولید مسکن است که با تفاهم صورت گرفته، قرار شد شهرداری ۵۰ درصد عوارض را تخفیف دهد تا قیمت تمام شده واحدها کاهش یابد.

حسینی یاد آور شد: تاکنون نزدیک به ۲۴ هزار متقاضی در چهار مرحله طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند.

در طرح سراسری اقدام ملی و تولید مسکن، نزدیک به ۲۴ هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای شرایط ساخته می شود.

متاهل بودن (به استثناء دختران مجرد بالای ۳۵ سال)، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم برای استفاده از سهمیه مسکن ملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه