English

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

تولید بیش از پنج هزار کیلوگرم خاویار در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در سال گذشته، پنج هزار و ۱۵۵ کیلوگرم خاویار و ۲ هزار و ۲۷۷ تن گوشت ماهیان خاویاری در مازندران تولید شد.

تولید بیش از پنج هزار کیلوگرم خاویار در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن اسحاقی در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح شیلاتی در فریدونکنار، اظهار داشت: پرورش ماهیان خاویاری و صادرات گوشت این ماهیان و خاویار از جمله برنامه‌های راهبرد صادرات غیرنفتی در استان مازندران است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، پنج هزار و ۱۵۵ کیلوگرم خاویار و ۲ هزار و ۲۷۷ تن گوشت ماهیان خاویاری در مازندران تولید و ۵۱۶ هزار دلار خاویار از مازندران به کشور‌های همسایه صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران افزایش مزارع پرورش ماهیان خاویاری و توسعه مزارع موجود در مازندران را از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: احداث مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار شورای برنامه ریزی استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید قرار گرفته و هدف اداره کل شیلات احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در همه شهرستان‌های مازندران است.

وی بیان داشت: برای راه اندازی این مزرعه ۷۲۰ مترمربعی، بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه و برای ۶ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است. همچنین کلنگ مزرعه پرورش ماهی در روستای «فرم» فریدونکنار به زمین زده شد.

اسحاقی افزود: برای این مزرعه هم تولید پنج تن گوشت و ۱۷۵ کیلوگرم خاویار تعریف و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید روغن از سبوس در شهرستان فریدونکنار با حضور استاندار مازندران آغاز شد.

به گزارش موج مازندران، مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در روستای «نوایی محله» فریدونکنار به بهره برداری رسید و این مزرعه ظرفیت تولید هفت تن گوشت ماهی خاویاری و ۲۵۰ کیلوگرم خاویار را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه