English

لزوم تغییر سبک زندگی بعد از شب‌های قدر

استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم تغییر سبک زندگی بعد از شب‌های قدر تاکید کرد.

لزوم تغییر سبک زندگی بعد از شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام احمد لقمانی در برنامه تلویزیونی تسبیح سحر که از جوار ضریح مطهر بانوی کرامت در شبکه استانی نور منعکس شد، با بیان اینکه ما سه نوع تحویل سال داریم اظهار کرد: اول فروردین تحویل سال سبز اول محرم لحظه تحویل سال سرخ و ماه رمضان و شب های قدر تحویل سال سفید است که سال معنوی ما نو می شود و تقدیری جدید برای ما رقم می خورد.

وی با بیان اینکه کسانی که سه شب قدر را درک کرده اند از الان به بعد جور دیگری زندگی می کنند، گفت: بعد از شب قدر چشم قیمتی می شود و هر چیزی را نمی بیند، گوش قیمتی می شود و هر صدایی را نمی شنود و قلب حرم خدا می شود و هر چیزی را به خود راه نمی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چشمی که از گناه پر شده است نمی تواند ملکوت خدا را ببیند، افزود: آیت الله حسن زاده آملی در دیداری فرمودند که خانم ها مراقب خانم های نامحرم باشید و آقایان مراقب آقایان نامحرم باشید و سپس فرمودند که نامحرم کسی است که با خدا انس ندارد.

وی با بیان اینکه اگر یک عکس ناجور را در جمعی نشان دهیم و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم روز قیامت باید جواب همه افرادی که با دیدن این عکس به گناه افتاده اند را بدهیم، گفت: امام صادق سه بار فرمودند که ملعون است کسی که تهمت به مؤمنی بزند که متأسفانه امروز در فضای مجازی تهمیت و دروغ و غیبت امر رایجی شده است در حالی که انسان مؤمن لجام دارد و باید قیمتی زندگی کند و هر کاری را انجام ندهد.

لقمانی با بیان اینکه برای حفظ دستاوردهای ماه رمضان و شب های قدر باید دقت و مراقبت داشته باشیم، گفت: از امام رضا علیه السلام سؤال کردند که شب قدر چیست حضرت فرمودند هندسه و سپس توضیح دادند که یعنی اندازه بنابراین انسان باید میلیمتری و دقیق زندگی کند.

وی یک از بهترین راه های حفظ دستاوردهای ماه رمضان را تفکر و تصمیم دانست و گفت: انسان مؤمن باید لحظاتی را در روز برای تفکر کردن در اعمال خود اختصاص دهد و اعمال بدی که انجام داده است را بشناسد و تصمیم بر ترک آن بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروزه خلوت کردن با خدا و اهل بیت علیهم السلام در زندگی های مان کمرنگ شده است، گفت: ما باید به خودمان سهمیه بدهیم روزی یک آیه و یا یک حدیث را بخوانیم و یاد بگیریم و در زندگی خود عملی کنیم و خداوند اینگونه محبت خود را به زودی در دل انسان قرار می دهد و با خدا انس می گیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه