English

افزایش سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب در ارتفاعات هرمزگان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب موقتی علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد، در نقاطی از سواحل و مناطق دریایی نیز پیش بینی می شود.

افزایش سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب در ارتفاعات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه، تداوم ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: افزایش سرعت بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد، لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی تا حد امکان از تردد خودداری کنند، همچنین افزایش و گذر ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد، بارش تگرگ و ایجاد رواناب موقتی علاوه بر ارتفاعات و مناطق مستعد، در نقاطی از سواحل و مناطق دریایی نیز پیش بینی می شود. 

عارفی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته ی جاری وقوع بارش های رگباری در استان، به ویژه در ساعات بعد ازظهر و شب پیش بینی می شود لذا توصیه می شود از تردد در حریم رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

وی در پایان اضافه کرد: از نظر دمایی طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی دمای بیشینه ( بین 2 تا 4 درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه