English

علی جعفری:

دلیل افزایش ابتلای کودکان به کرونا، دورهمی‌های خانوادگی است

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر بیان کرد: باید هشدار داد دورهمی‌های خانوادگی ابتلای کودکان به کرونا را افزایش می‌دهد و مردم باید بدانند که مهم‌ترین روش برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می باشد.

دلیل افزایش ابتلای کودکان به کرونا، دورهمی‌های خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اعلام کرد: در پیک چهارم کرونا در خراسان رضوی شاهد ابتلای کودکان در کنار خانواده‌ها به کرونا هستیم که این امر به‌ دلیل دورهمی‌هایی است که برگزار می‌شود و کودکان هم همراه با دیگر اعضای خانواده در این دور همی ها حضور پیدا کردند.

دکتر سیدعلی جعفری اظهار کرد: احتمال ابتلای کودکان به کووید ۱۹ از نوع انگلیسی زیاد است، زیرا این نوع ویروس به‌ دلیل جهش‌های ژنتیکی، سرعت سرایت بیشتری پیدا کرده است، اما باتوجه‌ به اینکه آگاهی مردم در مواجهه با ویروس افزایش یافته و در زمان مناسب به پزشک مراجعه می‌کنند، میزان مرگ‌ ومیر و نمونه‌های حاد بسیار کم شده است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تصریح کرد: چنانچه مراجعه به پزشک به‌ موقع انجام و کوچک‌‌ترین علائم جدی گرفته شود، از مشکلات این ویروس می‌توان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه حضور در دورهمی‌های خانوادگی به مراتب خطرناک‌تر از حضور در یک مرکز درمانی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان کرونا را فراموش کرده‌اند و نوعی عادی انگاری نسبت به این بیماری در سطح جامعه به‌وجود آمده که بسیار خطرناک است؛ در پیک چهارم کرونا شاهد ابتلای کودکان در کنار خانواده‌ها به کرونا هستیم که این امر به‌ دلیل دورهمی‌هایی است که برگزار می‌شود و کودکان هم همراه با دیگر اعضای خانواده در این دورهمی‌ها حضور پیدا کردند.

دکتر علی جعفری در خاتمه تاکید کرد: مردم باید بدانند که مهم‌ترین روش جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه