English

فاطمه نوروزیان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج تشریح کرد؛

دلایل احتمالی افزایش آمار ابتلا به کرونا در بانوان خانه‌دار هرمزگانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن بیان این‌که هنوز یافته‌های علمی دلایل احتمالی افزایش آمار ابتلا به کرونا در بانوان خانه‌دار هرمزگانی را تائید نکرده است، به بیان فرضیه‌هایی در این رابطه پرداخت.

دلایل احتمالی افزایش آمار ابتلا به کرونا در بانوان خانه‌دار هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری موج، هرمزگان این روزها در شرایط سختی قرار دارد و همچنان با دشواری‌های شیوع کرونا دست‌به‌گریبان است و متأسفانه آمار مبتلایان در این استان روند صعودی دارد.

*زنان خانه‌دار در صدر

بنا بر آمار تفکیک‌شده‌ی فروردین‌ماه زنان خانه‌دار در صدر آمار مبتلایان به کرونا هستند، این در حالی است که زنان خانه‌دار بیش از دیگر اعضای خانواده در خانه بسر می‌بردند و کمتر در فضاهای عمومی حضور داشتند ولی بر اساس آمار طی ماه اخیر بیشترین مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ از بین این قشر از جمعیت بوده است.

متأسفانه مردم از اهمیت موضوع شیوع اپیدمی کرونا کمی غافل شده‌اند و رفع محدودیت‌ها در ایام نوروز مردم را به اشتباه انداخت و باعث شد تا مردم تصور کنند که کرونا کنترل شده است و این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در صورت این‌که فاصله اجتماعی به‌درستی رعایت نشود، بیماری قابل‌کنترل نخواهد بود.

*خریدهای شب عید

قبل از آغاز سال جدید قشر عظیمی از بانوان برای خریدهای عید خود و خانواده به مراکز خرید هجوم آوردند و این در حالی بود که وضعیت شهر بندرعباس و استان هرمزگان زرد تشخیص داده شده بود و صد البته تعداد زیادی از مردم به هشدارهای ستاد ملی کرونا بی‌تفاوت بودند و چندان از حضور در جامعه‌ی کرونایی واهمه‌ای نداشتند.

*شواهد ثابت شده‌ای نداریم

از همین رو گفت‌وگویی را با فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ترتیب دادیم تا وی به تشریح چرایی افزایش آمار فوتی زنان در هرمزگان در اثر ابتلا به کرونا بپردازد.

نوروزیان با رد هرگونه ادعایی در خصوص چرایی بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در بین زنان خانه‌دار گفت: شواهدی در خصوص چرایی موضوع وجود ندارد، ازاین‌رو هرگونه ادعایی مبنی بر چرایی آن نیز غیرعلمی خواهد بود.

*فرضیه‌ای نزدیک به‌ یقین

وی اضافه کرد: در برهه‌ای از زمان که نزدیک به عید و سال جدید بود، اکثر خانم‌ها مهمان‌داری کرده‌اند و با حضور در بازار بر این وضعیت دامن زده و شرایط را برای کادر درمان سخت‌تر کرده‌اند.

وی ادامه کرد: البته تعدادی از بانوان علی‌رغم اینکه علائم بیماری را داشتند، همانند سایر اعضای خانواده استراحت نکردند و همین موضوع به تشدید بیماری و فوت برخی از آنان انجامید، اما باز هم تأکید می‌کنم که این موارد تنها فرضیه است و به اثبات علمی نرسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان گفت: ویروس کووید ۱۹ با درگیری مجاری تنفسی همچون سرفه، تنگی نفس و درد سینه، درگیری سیستم گوارشی و علائمی همچون تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال، علائم مغزی همچون کاهش هوشیاری و درگیری قلب به‌صورت درد سینه و نارسایی قلبی خود را نشان ‌می‌دهد و همانند سایر ویروس‌ها می‌تواند عضلات را درگیر و دردهای شدید عضلانی، تب و خستگی در فرد ایجاد کند، ازاین‌رو بانوان باید بسیار به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه