English

رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه:

حامی حقوق "بانوانِ خبرنگار" هستیم/ ارائه وکالت و مشاوره "رایگان" به خبرنگاران

بهروز رستمی با تاکید بر حمایت جدی این نهاد از حقوق بانوان خبرنگار، از ارائه خدمات وکالت و مشاوره رایگان به قشر فرهیخته خبر داد.

حامی حقوق "بانوانِ خبرنگار" هستیم/ ارائه وکالت و مشاوره "رایگان" به خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه درنشست با روسای کمیته های انجمن بانوان رسانه ای رِسبان استان کرمانشاه با تشبیه فعالیت خبرنگاران و وکلا، گفت: اصحاب رسانه و کانون وکلا نهادهای مدنی هست که بخشی از وظایف حاکمیتی را به دوش می کشند.

وی افزود: این دو نهاد می توانند دوشادوش هم با تعامل سازنده در راستا نیل به اهداف خود که همان احقاق حقوق جامعه است گام بردارند.

رستمی به مشکلات جامعه خبری اشاره کرد وافزود: خبرنگاران با توجه به رسالت مهمی که برعهده دارند که بیان مشکلات و نارسایی های جامعه است همواره در معرض تهدید و خطر هستند و این احتمال هست که مورد غضب واقع شوند و این شرایط وقتی که رسانه استقلال اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هم داشته باشند تشدید می شود.

نشست رسبان کرمانشاه با کانون وکلا

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افزود: در این شرایط نیاز است که حمایت جدی از اصحاب رسانه به عمل آید و بنابراین کانون وکلا حامی اصحاب رسانه است و تلاش دارد در قالب تفاهم نامه هایی این حمایت ها را بصورت جدی تر و سازماندهی تر شده از خبرنگاران داشته باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با حمایت های معنوی و حقوقی بتوانیم دلگرمی برای خبرنگاران در مسیر خطیر و پرخطری که دارند ایجاد کنیم.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افزود: این توقع را هم داریم که اصحاب رسانه نیز در کنار کانون وکلا بوده و به انعکاس بیشتر خدمات این نهاد بپردازند.

رستمی با اشاره انعقاد تفاهم نامه با کارگروه بانوان کلینیک رسانه ای استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم این تفاهم نامه شروعی برای همکاری‌های بعدی باشد و بتوانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم کمک به رسانه کمک به پیشروی جامعه به سمت فرهنگ مداری و هنجارهای مدنی است.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه و کارگروه بانوان کلینیک رسانه ای- نمایندگی استان کرمانشاه به امضا رسید که بر اساس آن  بانوان رسانه عضو کلینیک می توانند از خدمات رایگان وکالت بصورت نامحدود استفاده کنند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه مشاوره رایگان بصورت ۲۴ ساعته با کارشناسان حقوقی در اختیار بانوان خبرنگار استان قرار خواهد گرفت.

برگزاری مشترک کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی هم جز دیگری از مفاهم این تفاهم نامه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه