English

حمیدرضا اسلامی:

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، رتبه سوم کشور از نظر حجم تولید خون است، اما کاهش مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل روزه داری و گرمای هوا میزان ذخیره خون استان را به شدت کاهش داده است.

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: کاهش شدید ذخایر خونی در استان طی ماه مبارک رمضان و شرایط کرونا در خراسان رضوی نیازمندان به خون را دچار چالش کرده است.

دکتر حمیدرضا اسلامی در ادامه بیان کرد: اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی نیاز ۶۱ بیمارستان فعال در این استان به خون و انواع فرآورده های خونی را تامین می‌کند و در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی به شدت رو به کاهش است و از مجاوران و زائران حضرت امام رضا (ع) تقاضا می شود به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند.

وی افزود: مجموع ۱۲ پایگاه اهدای خون در استان خراسان رضوی با جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، مسوولیت دریافت خون را از شهروندان اهداکننده در این خطه بر عهده دارند و کاهش مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل روزه داری و گرمای هوا میزان ذخیره خون خراسان رضوی را به شدت کاهش داده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: با تداوم این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران و مراکز درمانی نیازمند خون با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی اعلام کرد: اهدای خون با رعایت توصیه های لازم منافاتی با روزه داری ندارد، در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان اهدای خون پس از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط لازم می توانند خون اهدا نمایند و پس از آن با مصرف بیشتر مایعات، حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد.

دکتر اسلامی افزود: خراسان رضوی پس از استانهای تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر حجم تولید خون دارد و پایگاههای اهدای خون در خراسان رضوی هر شب پس از افطار از ساعت ۲۱ الی یک بامداد پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه