English

کمال الدین میرجعفریان:

کاهش چشمگیر بارندگی در خراسان رضوی، وقوع پدیده گرد و غبار را در بر دارد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای ۳۰ کانون بحرانی فرسایش بادی است و با توجه به روند فعلی، وقوع پدیده گرد و غبار در استان با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

کاهش چشمگیر بارندگی در خراسان رضوی، وقوع پدیده گرد و غبار را در بر دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کمال الدین میرجعفریان معاون استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: استان خراسان رضوی دارای ۳۰ کانون بحرانی فرسایش بادی است که مهمترین منابع داخلی استان در وقوع پدیده گرد و غبار هستند.

میرجعفریان در ادامه گفت: با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی در سالجاری وقوع این پدیده قطعی و حتمی است و دستگاههایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید هرچه زودتر با تشکیل کارگروه گرد و غبار اقدامات لازم را در مدیریت، کنترل و کاهش این روند انجام دهند.

کمال الدین میرجعفریان با بیان اینکه میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد کاهش دارد ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری ۴۹ درصد کاهش دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی شهرستان های خراسان رضوی طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارندگی داشته‌اند و به جز شهرستان کوهسرخ بقیه شهرستانها نسبت به دوره آماری هم از کاهش بارندگی برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: در این مدت کمترین بارندگی در گناباد با ۳۰ میلیمتر و بیشترین بارندگی در کوهسرخ با ۱۷۸ میلیمتر گزارش شده است و میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی سال زراعی گذشته ۲۸۶ میلیمتر و در دوره آماری  ۱۶۵ میلیمتر بوده است.

میرجعفریان ادامه داد: در فروردین ماه امسال میانگین بارش در استان خراسان رضوی هفت میلیمتر گزارش شده که این میزان در سال گذشته ۱۲۷ و در دوره آماری ۴۰ میلیمتر بوده است.

کمال الدین میرجعفریان در خاتمه بیان کرد: با توجه به روند فعلی، وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان رضوی با شدت بیشتری رخ می‌دهد و لازم است اقدامات پیشگیرانه و استفاه از منابع مربوط برای این اقدامات انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی