English

آغاز بزرگ‌ترین طرح تولید و عرضه مسکن کشور در بندرعباس

وزیر راه و شهرسازی عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس را بزرگ‌ترین طرح تولید و عرضه مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: در زمین‌های ۳۵۰ هکتاری بندرعباس، ۱۰ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی ساخته می‌شود.

آغاز بزرگ‌ترین طرح تولید و عرضه مسکن کشور در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی با هیئتی همراه به هرمزگان آمده است تا طی این سفر، چند پروژه عمرانی را افتتاح و کلنگ ساخت 10 هزار واحد مسکونی را به زمین بزند.

*پروژه دریای نور

وزیر راه در بخش ابتدایی سفر خود که با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همراه بود، پروژه مجتمع تجاری، اداری و مسکونی دریای نور را افتتاح کرد.

گفتنی است؛ این پروژه در قالب ۱۰۰ واحد و با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان احداث شده که شامل ۸۸ واحد مسکونی، 5 واحد اداری و ۱۶ واحد تجاری است و با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی انجام شده است.

*ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس را بزرگ‌ترین طرح تولید و عرضه مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: در زمین‌های ۳۵۰ هکتاری بندرعباس، ۱۰ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی ساخته می‌شود.

محمد اسلامی افزود: این مجتمع مسکونی دارای تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه، بوستان و فضای سبز خواهد بود.

*هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

اسلامی ضمن بیان اینکه قرارداد ساخت این طرح ۴۸ ماهه است، ولی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در مدت ۳۸ ماه تحویل داده شود، اظهار کرد: برای تکمیل این طرح بزرگ به هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

*ساخت ۲۵۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن

وی با اشاره به اینکه مرکز تجاری ۲۵۰ واحدی گامبرون نیز که برای خدمات‌رسانی به شهرک پیامبر اعظم (ص) ساخته شده، از دیگر طرح‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: امروز ساخت ۲۵۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن هم در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس شروع می‌شود.

*شهر هوشمند

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه ۳۵۰ هکتاری تولید مسکن کشور تشریح کرد: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه تولید مسکن کشور که دارای شهر هوشمند، پارک فرا شهری و پارک‌های اکولوژیک و ژئولوژیک است اکنون با همت تمام دست‌اندرکاران و فعالان و سرمایه‌گذاران و همت وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و امیدواریم پروژه‌های عظیم‌تری را در استان مشاهده کنیم.

*تعاملات مطلوب

وی اذعان کرد: وزارت راه و شهرسازی در تمام حوزه‌ها من‌جمله؛ حمل‌ونقل ریلی و هوایی، معین استان بوده و تعامل بسیار مطلوبی را با هرمزگان داشته است.

همتی ضمن بیان این‌که در حوزه‌ی راه و شهرسازی در استان می‌توان به اقدامات شگرفی ازجمله احداث راه‌های روستایی بشاگرد و کریدورهای ساحلی و همچنین آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه تولید مسکن کشور در بندرعباس اشاره کرد، افزود: در جزایر هرمز و لارک نیز اقدامات بزرگی توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

*درخشان‌ترین دوره‌ی استان هرمزگان

وی در پایان عنوان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت درخشان ترین دوره‌ی استان هرمزگان در بخش‌های کشاورزی، شیلات، تأمین آب پایدار شهر بندرعباس، گازرسانی و تولید برق، چهار سال اخیر بوده که نشان از قابلیت‌های بی‌نظیر استان است.

*پایدار کردن تولید و عرضه مسکن

در ادامه «مهدی عبوری» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی را پایدار کردن جریان تولید و عرضه مسکن خواند و گفت: فرآیند اجرایی پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس پس از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال ۹۹ از کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری آغاز شد.

عبوری ادامه داد: این مجموعه عظیم یک اَبر پروژه در کشور به شمار می‌رود و نقش بسیار مؤثری در تولید و عرضه مسکن دارد.

به گزارش موج؛ مجتمع مسکونی- تجاری دریای نور نیز که با مشارکت بخش خصوصی و با ۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شده است، در این سفر به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه