English

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خبر داد

برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان/ برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان به صورت مجازی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان و برگزاری و اجرای برنامه رادیو شهروندی و .. از برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان به صورت مجازی خبرداد.

 برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان/  برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان به صورت مجازی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، روح الله وجدی هویدا،  رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان روز چهارشنبه با اشاره به   برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان و  برگزاری و اجرای برنامه رادیو شهروندی و .. از برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان به صورت مجازی خبرداد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه مانی، ویژه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری همدان در این ماه با محوریت فضای مجازی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ها تعمیق انس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها، جزء خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا از جمله برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری در این ماه است.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری با مشارکت مناطق چهارگانه شهری، سازمان سیما ، منظر و فضای سبز ، سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی نیز انجام شده است. 

وجدی هویدا عنوان کرد: نصب بنر در ورودی مراکز فرهنگی ( فرهنگسراها ) زیر مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر اقدامات در ماه مبارک رمضان است. 

وی عنوان کرد: برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن فعالیت های استودیو قرآن ویژه بزرگسالان و خردسالان در بخش های تلاوت، تفسیر، مناجات، مداحی و سرود با هدف تولید آثار رسانه ای و گسترش و ترویج مفاهیم و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف به ویژه قشر جوان با موضوعات نو و متناسب با فضای روز جامعه انجام می شود. 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: کتابت قرآن کریم توسط استاد مرتضی شعبانی در مرکز همایش های قرآنی و بین المللی آغاز شده است. 

وی اظهار داشت: فضاسازی شهر به مناسبت لیالی قدر انجام شده و ویژه برنامه خودرویی لیالی قدر به مناسبت شهادت امیرمومنان علی (ع) در تپه مصلی نیز برگزار می شود. 

وجدی هویدا بیان کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری محفل انس با قرآن پخش تلاوت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در فضای بیرونی تالار قرآن برگزار می شود. 

وی برگزاری مسابقات قرآن ویژه خانواده بزرگ شهرداری همدان با هدف پی بردن به مفاهیم قرآنی و اسلامی و رعایت سبک زندگی اسلامی و عمل به آنها را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان و پرسنل با مشارکت مجمع اساتید و قاریان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری همدان برگزار می شود. 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: برگزاری مسابقات با موضوعات آموزش شهروندی ویژه عموم شهروندان، برگزاری و اجرای برنامه رادیو شهروندی با عنوان ( همدان آوا) در بحث مسائل و آموزش فرهنگ شهروندی و مجموعه مدیریت شهری و پرداختن به بحث مسائل مربوط به ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری غرفه های سلامت در میدان امام خمینی (ره)، پخش تلاوت قرآن در پیاده راه از دیگر برنامه ها است. 

وجدی هویدا عنوان کرد: تهیه و تدوین کلیپ های نکات آموزشی با مشارکت انجمن اسلامی دانش آموزان ، نشر در فضای مجازی و اپلیکیشن شاد نیز انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه