English

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور تیران-سامان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور تیران-سامان به طول 15 کیلومتر در سال جهش تولید خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم محور تیران-سامان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سعید کاشفی بیان کرد: فاز دوم از پروژه باند دوم محور تیران-سامان که ارتباط بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری را برقرار می‌کند به طول 15 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: جهت اخد اعتبار برای این محور با پیگیری‌های بعمل آمده مبلغ 82 میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ شد و 50 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: فاز اول از پروژه باند دوم محور تیران-سامان به طول 5.5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در سال جهش تولید افتتاح و بازگشایی شد.

وی در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان تشریح کرد: طرح باند دوم محور تیران_چادگان به طول 13 کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح، موسوم به (سه راهی سد) با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال تصویب و ابلاغ شده. همچنین برای انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک این محور، تست‌های لرزه‌نگاری درون چاهی تا عمق 30 متری با اعتباری به مبلغ 600 میلیون ریال انجام شده است.

 کاشفی ادامه داد: عملیات بهسازی محور روستایی کهریز لطفی پروژه‌ای دیگر در حوزه راهسازی این شهرستان است که اجرای بیس این محور به طول شش کیلومتر توسط راه و شهرسازی انجام و جهت تکمیل تحویل اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شد.

 اخذ پروانه ساختمانی برای 190 واحد مسکن ملی شهرستان تیران و کرون

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به پتانسیل موجود در این شهرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این اداره گفت: در راستای خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی تولید مسکن، عملیات اجرای شبکه آب فاز دوم شهرک بهارستانِ تیران با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی تولید مسکن، دو قطعه زمین به مساحت‌های هفت هزار و ۸۱ مترمربع و ۲۲ هزار و ۸۳۵ مترمربع به ظرفیت 300 واحد در شهرک بهارستان تیران در نظر گرفته شده است گفت: پروانه‌های ساختمانی قطعه شماره دو آن پس از برگزاری جلسات فنی و اخذ مصوبات کمیسیون ماده 5 به تعداد 190 واحد شامل 39 بلوک اخذ شده است.

کاشفی افزود: در راستای تفاهمنامه منعقده جهت ساخت مسکن برای فرهنگیان عزیز، قطعه زمینی به مساحت 12 هزار و 291 متر مربع  در قالب قرارداد اجاره، برای ساخت ۱۰۱ واحد مسکونی تحویل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان این شهرستان شد.

 تهیه طرح‌های تفصیلی شهرهای عسگران و رضوانشهر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: جهت تهیه طرح تفصیلی شهر رضوانشهر بررسی‌های (وضع موجود، تدقیق محدوده شهر، شبکه معابر، کاربری اراضی پیشنهادی و الحاق محدوده) نهایی شده است و در انتظار ارائه در جلسه کمیسیون ماده 5 است.

وی افزود: مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهر عسگران پس از انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح و برگزاری جلسه کمیته کارشناسی، تدقیق محدوده آن انجام و جهت تصویب در دستور کار کمیسیون ماده 5 قرار گرفته است.

کاشفی در خصوص بررسی موارد جاری شهرهای سه گانه شهرستان در کمیسیون ماده 5 گفت: در سال ۹۹ تعداد چهار جلسه کمیته کارشناسی و سه جلسه کمیسیون ماده 5 برگزار و 21 مصوبه اخذ شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی