English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

۷ شهر آذربایجان شرقی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از معرفی پنج شهر این استان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر و دو شهر شایسته الحاق به شبکه شهرهای خلاق خبر داد.

۷ شهر آذربایجان شرقی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

سیدقاسم ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار داشت: در آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر که با حضور وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، میانه در حوزه موسیقی، شبستر و تبریز در حوزه  ادبیات، اهر در حوزه نمایش و کوزه کنان در حوزه صنایع دستی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر  و جلفا و اسکو در حوزه چاپ و بسته بندی شایسته الحاق به شبکه شهرهای خلاق شناخته شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شبکه شهرهای خلاق  فرهنگ و هنر در ۷ حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل و در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند. 

ناظمی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را  پدیده‌ای پویا عنوان کرد که با سنجش و ارزیابی‌های مکرر شهرهای عضو در تحقق و اجرای برنامه‌های ارایه شده و همچنین پیوستن شهرهای جدید و توسعه موضوعات در دوره‌های آینده، راهی روشن را پیش‌رو خواهد داشت. 

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق سال ها است که در مجامع بین المللی مطرح است و از اوایل قرن 21 توسط یونسکو به صورت سالانه شهرهایی به عنوان شهرهای خلاق معرفی می شود.

ناظمی گفت: این شبکه می تواند از ظرفیت های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگری موثر باشد. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده ای است که برمبنای تحقق برنامه ها احیا شده است و می تواند نهادهای مختلف را در کنارهم قرار دهد.

براساس این گزارش در مجموع ۳۵۷شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بودند که پس از ارزیابی مقدماتی ۱۴۲شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر رسیدند. از این میان ۶۰شهر با عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شناخته شدند که این شهرها شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را تشکیل می دهند.

گفتنی است، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین  با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی