English

همسران کارگران شهرداری بندرعباس تجمع اعتراضی برگزار کردند

همسران کارگران شهرداری منطقه سه بندرعباس در اعتراض به حقوق معوقه و عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما در مقابل استانداری هرمزگان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همسران کارگران شهرداری بندرعباس تجمع اعتراضی برگزار کردند

به گزارش خبرگزاری موج، پیش از ظهر دیروز بالغ‌بر 30 بانوی هرمزگانی در اعتراض به حقوق معوقه همسران‌شان جلوی استانداری هرمزگان دست به اعتراض زدند، این بانوان برای حفظ گمنامی همسران‌شان و برای اینکه با تهدید اخراج از کار مواجه نشوند، خود برای احقاق حقوق معوقه‌شان دست به تجمع زدند.

گفتنی است که این 30 نفر به نمایندگی از 500 کارگری که در شهرداری منطقه سه بندرعباس مشغول به فعالیت هستند و بالغ‌بر چهار ماه است از دریافت حقوق و حق بیمه محروم مانده‌اند، دست به تجمع زدند.

یکی از بانوان حاضر در این تجمع به خبرنگار موج گفت: همسرم یکی از پاکبان‌هایی است که در قالب شرکت پیمانکاری حامی صادق در خورها و کانال‌های سطح شهر زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند اما بیش از چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده است و فرزندانم سر گرسنه بر بالشت می‌گذارند.

وی به انتقاد از شهردار پرداخت و ادامه داد: شهردار تنها با پیمانکاران مشغول عکس گرفتن است و به فریاد ما و فرزندانمان نمی‌رسد، پایه حقوق همسرم دو میلیون است اما هر سه چهار ماه یک‌بار مبلغ ناچیزی حدود سه میلیون عاید ما می‌شود.

این بانوی معترض ضمن بیان اینکه فرزندانم از کوچک‌ترین خواسته‌های خود محروم هستند و به دلیل عدم پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم به روستاهای اطراف بندرعباس نقل‌مکان کنیم، افزود: اگر کارگران شهرداری اعتراض کنند تهدید به اخراج می‌شوند، مشکل اساسی این است که شهردار از کارگران دفاع نمی‌کند و در جبهه روبه‌رو قرار دارد.

وی ادامه داد: برای دادخواهی و حل این مشکلات به هرجایی که به ذهنم می‌رسید، مراجعه کردیم حتی از شورای شهر بندرعباس خواهش کردیم به این مشکل که زندگی ما را مختل کرده است رسیدگی کنند اما راه به جایی نبردیم امروز هم که به اینجا آمدیم تا صدای مظلومیتمان را به گوش عالی‌ترین مقام دولت در استان برسانیم.

وی ضمن بیان اینکه ما به نمایندگی از بیش از 500 نفر کارگری که چندین ماه است از حق‌الزحمه خود که حق قانونی و شرعی آن‌هاست محروم مانده‌اند دست به اعتراض زدیم، افزود: کارگر همه جا کارگر است، نباید تفاوتی قائل شد در حال حاضر حقوق معوقه کارگران منطقه یک پرداخت شد اما کارگران منطقه سه همچنان در انتظار هستند.

این بانوی هرمزگانی در پایان گفت: طبق صحبت‌هایی که نماینده ما با استاندار داشتند، قرار شده است حقوق معوقه و حق بیمه تنها دو ماه تا روز پنجشنبه نهم ادیبهشت ماه پرداخت شود که اگر این وعده محقق نشود شنبه هفته آینده دوباره به اینجا بازمی‌گردیم، مسئولان اندکی وجدان خود را از خواب بیدار کنند، روا نیست در این ایام روزه‌داری ما چنین در مضیقه و تنگنا باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه