English

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد؛

۹۰۹ هکتار کشت زعفران یزد در سال گذشته

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد سطح زیر کشت زعفران در سال گذشته را ۹۰۹ هکتار عنوان کرد و گفت: ۶۶۳ هکتار آن بارور است و به طور متوسط در هر هکتار ۴ کیلوگرم و در برخی مزارع تا ۶ کیلوگرم نیز برداشت شد.

۹۰۹ هکتار کشت زعفران یزد در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اکبر شیخ علیشاهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اعلام برداشت بیش از ۳ تن زعفران خشک در یزد، سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بهاباد را ۴۱۸ هکتار، ابرکوه ۱۱۲ هکتار، تفت ۱۰۹ هکتار، بافق ۷۷ هکتار و مهریز ۷۵ هکتار خواند و یادآور شد که کمترین آن با هشت هکتار مربوط به شهرستان یزد است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه در هر هکتار مزارع زعفران زمینه اشتغال مستقیم یک نفر فراهم است، تصریح کرد: زعفران تولیدی استان به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است و یزد در میان استان‌های تولید کننده این محصول در جایگاه ششم قرار دارد.

شیخ علیشاهی ادامه داد: زعفران از جمله گیاهان کم آبخواه با بازدهی هفت ساله است که برای بازدهی مجدد آن، باید پس از هفت سال پیاز گیاه را جابجا کرد.

وی با بیان اینکه افزون بر چهار هزار خانوار کشاورز در تولید زعفران فعالیت دارند، اظهار داشت: زمان کشت این گیاه شهریورماه است و کار برداشت محصول با توجه به شرایط آب و هوایی از نیمه دوم آبان ماه در برخی مناطق استان آغاز می‌شود و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه