English

حبیب مسیحی تازیانی مطرح کرد؛

ضرب العجل یک ماهه محیط زیست برای استفاده از گاز در نیروگاه های بندرعباس

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: فرصتی یک ماه در اختیار نیروگاه های بندرعباس گذاشته شده تا از گاز به عنوان سوخت اصلی استفاده کننده که در صورت عدم انجام از اهرم های محیط زیستی استفاده خواهیم کرد.

ضرب العجل یک ماهه محیط زیست برای استفاده از گاز در نیروگاه های بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در نشست خبری  پیش از ظهر امروز (یکم اردیبهشت) به مناسبت روز زمین پاک با اشاره به مقوله توسعه پایدار اذعان داشت: مسئله توسعه پایدار از قرن  بیستم،  زمانی که تولیدات صنعتی در سرار جهان در حال افزایش بود برای همگام سازی این روند صعودی با افزایش حفاظت و احیای محیط زیست پدیدار شد.

وی ادامه داد:  با پیشرفت جوامع حیات بالغ بر 50 درصد جنگل های کره زمین به خطر افتاد و بحرانی به نام گرایش کره زمین ایجاد شد، شعار امسال روز زمین پاک مبتنی بر احیای زمین، افزایش بهره وری و توسعه پایدار است که نشان دهنده اهمیت توسعه مبتنی بر رعایت الگوی زیست محیطی است.

مسیحی تازیانی گفت: بخاطر داشته باشیم که با افزایش یک درجه دما مصرف آب در کشاورزی تا 17 درصد افزایش میابد حال آنکه 90 درصد از منابع آبی ما چه در سطح کشور و چه در استان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است توسعه پایدار اجرایی شود باید هر سه  بخش آب، خاک و هوا را مورد بررسی قرار داد، به کاهش بارندگی در سال گذشته اشاره  و بیان کرد: خوشبختانه سال 98 شاهد بارش مناسبی بودیم که این میزان از متوسط استان نیز فراتر رفت اما  در سال  99 در حالی که انتظار میزان بارش مناسبی می رفت میانگین بارندگی به 12 میلی متر هم نرسید که این مسئله مشکلاتی را به همراه داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: در حال حاضر 40 دشت ممنوعه و داری تنش در استان وجود دارد که تحت مدیریت و حفاظت قرار گرفته است، میانگین مصرف آب در استان 250 لیتر برای هر نفر در یک روز است که این میزان در سطح در کشور روزانه 180 لیتر است که شرایط جغرافیایی استان ما در این افزایش مصرف بی تاثیر نیست با این حال باید مدیریت صحیح مصرف آب را در برنامه زندگی داشته باشیم.

وی در ادامه به مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی در سطح استان اشاره و با بیان اینکه تلاش می شود تنش های زیست محیطی در این مناطق به حداقل برسد ، عنوان کرد: امروز شاهد رشد صنعتی و اقتصادی در غرب استان هستیم که این مسئله علاوه بر اینکه تاثیرات مثبت زیادی در سطح ملی و استانی دارد از نظر ملاحظات زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

 مسیحی گفت: در این پروژه ها باید ملاحظات زیست محیطی به جد پیگیری شود تا شاهد کمترین تنش ها باشیم زیرا که علاوه بر آلودگی هوا و دریا، نزدیکی پارسیان به عسلویه لزوم رعایت این ملاحظات را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در تلاشیم تا در شرق استان از ابتدای ساخت و احداث مراکز اقتصادی و صنعتی ملاحظات زیست محیطی اعمال شود، در غرب بندرعباس نیز با مدیریت مناسب صنایع و نظارت های محیط زیست  شاهد کمترین تنش زیست محیطی هستیم هرچند که برخی مواقع مواردی پیش آمده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان  با بیان اینکه در زمستان 80 درصد سوخت نیروگاه بندرعباس را مازوت تشکیل می داد که در حال حاضر با مشکل جدی رو به رو نیستیم، عنوان کرد: قرار است دو نیروگاه کنار نیروگاه بندرعباس برخط شده و نیروگاه قدیمی به سمت تعمیرات برود که در تلاشیم برای  سوخت این نیروگاه ها در سال جدید از گاز استفاده کنیم تا مشکلات آلایندگی کاهش یابد.

وی ادامه داد: یک ماه فرصت داده شده است تا این موضوع عملی شود و در غیر این صورت برخورد شده و از اهرم های محیط زیستی استفاده می کنیم، آنچه باعث شده بود تا پیش از این تاکیدی بر استفاده از گاز نباشد شرایط و میزان تقاضا در کشور بود که خوشبختانه امروز این نیاز در خود استان مرتفع خواهد شد.

مسیحی در ادامه ضمن بیان اینکه استمرار گرد و غبار در مناطق شرق استان از قبیل جاسک و سیریک نگران کننده است، گفت: تعداد روزهای گرد و غباری سال 99 در هرمزگان به 15 روز رسید که این عدد در سال پیش از آن 12 روز بود، این افزایش سه روزه ناشی از بدتر شدن شرایط نیست بلکه به دلیل افزایش دستگاه سنجش آنلاین آلایندگی در سطح استان است، اکنون پنج دستگاه سنجش آنلاین آلایندگی در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر و جاسک مستقر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در پایان به آلودگی فاضلاب بندرعباس اشاره و ضمن بیان اینکه خور گورسوزان و ساحل سورو  بیشترین تنش آلودگی در ساحل را دارا هستند، گفت: میزان آلودگی فاضلاب بندرعباس پنج برار استاندارد است، امیدواریم با دستورات استاندار و تاسیس شرکت زیرساخت خلیج فارس و همکاری بنگاه های اقتصادی شاهد اتفاقات خوش حال کننده ای  در زمینه تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه