English

معرفی ۱۸ واحد صنفی آلاینده در هرمزگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به اینکه 107 واحد صنعتی بزرگ و متوسط فعال به طور مستمر در استان پایش شدنده اند، گفت: از سال گذشته، 18 واحد آلاینده در استان معرفی شدنده اند.

معرفی 18 واحد صنفی آلاینده در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در ابتدای سخنان خود در این ویدئو کنفرانس ضمن تبریک روز جهانی محیط زیست و هفته ملی محیط زیست به تشریح شعار امسال جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران پرداخت و گفت: بی شک از سه دهه پیش تاکنون استان هرمزگان در مسیر توسعه با سرعت و جهش مثال زدنی قرار گرفته است.

مسیحی ادامه داد: همانطور که می دانیم استان هرمزگان دارای دو اکوسیستم خشکی و دریایی است که اکوسیستم خشکی ان به وسعت 72 هزار کیلومتر و اکوسیستم دریایی یا آب های سرزمینی ما به وسعت 35تا 37 هزار کیلومتر است. که همکاران ما باهمین تعداد کم تمامی مناطق تحت مدیریت استان را محافظت می کنند.

وی در خصوص اهم اقدامات این اداره کل در سال 98 ودو ماه سال 99 اظهار داشت: بطور کلی 5500 پایش زیست محیطی در سال 98 توسط همکاران ما انجام شده است که 2500 پایش از تعداد کل پایش های مذکور فقط در حوزه معاونت انسانی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بالغ بر 107 واحد صنعتی بزرگ و متوسط  فعال به طور مستمر در استان پایش شدنده اند، افزود: سال گذشته، 18 واحد آلاینده  در استان معرفی شدند و بیش از 100 واحد صنعتی جهت رفع آلایندگی اخطار گرفتند.

وی در خصوص پایش آلودگی در دریا و ساحل، گفت: 23 نقطه در استان  بر اساس  شاخص های  دریایی و سواحلی، هر ساله مورد پایش قرار می گیرد و آلودگی ها آن منطقه سنجیده  می شود.

وی  افزود: قرار بود تا پایان فروردین ماه  تصفیه خانه شهرک ولیعصر نیروی دریایی به بهره برداری برسد ولی به علت شیوع کرونا، این عملیات به تعویق افتاد و در حال حاضر مشغول اتمام پروژه هستند که هر چه زودتر به بهره برداری برسد. با راه اندازی این تصفیه خانه  تا حدودی از آلودگی دریا کاسته می شود.

وی ادامه داد:  دربخش مدیریت پسماند این اداره کل موفق به برگزاری 6 کارگروه مدیریت پسماند با بررسی موضوع طرح جامع مدیریت پسماند استان شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه در بندرعباس تفکیک زباله بطور بخشی و محله ای شروع شده است، عنوان کرد: از دیگر اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حوزه مدیریت پسماند ایجاد سامانه برای خرید و فروش پسماندها در ایران و برخی از پسماندهای وارداتی ( به عنوان مواد اولیه می باشد )  بدون حضور خریدار و فروشنده است که نقش مهمی در ساماندهی مدیریت هر چه بهتر پسماند کشور دارد. 

در حوزه طبیعی این اداره کل متاسفانه طی دو ماهه اخیر سال جاری در 5 مورد آتش سوزی، 25 هکتار از مناطق حفاظت شده خسارت وارد کرده است.

حبیب مسیحی تازیانی ادامه داد: با تلاش آتش نشانان، نیروهای مردمی، کوهنوردان وهلال احمر کمتر از نیم روز از شروع  آتش سوزی ها اطفا شد.

ازدیگر اقدامات موفق این اداره کل معرفی 6 نقطه حساس دریایی به سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه و مناطق حفاظت شده است که  نیاز به محافظت حساس و حفاظتی دارد که تاکنون منتظر جوابیه و تصویب سازمان حفاظت محیط زیست هستیم  و منتظرهستیم . این مناطق همجوار با سواحل برخی از جزایر استان است.

مدیر کل محیط زیست هرمزگان  به دستگیری  شکارچیان  متخلف خبر داد و گفت: در طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری 28 متخلف شکارچی شدند و آنها را تحویل مقامات قضایی دادند.

مسیحی تازیانی افزود: از  این افراد 14 قبضه  اسلحه مجاز ، 10 قبظه اسلحه غیر مجاز و جنگی  به دست آمد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد. وی از هوشیاری کامل محیط بانان در تمامی مناطق تحت حفاظت و عرصه های محیط زیست سخن گفت و افزود: به شدت با متخلفان و شکارچیان برخورد می شود.

وی  از 16 سهمیه  استخدامی محیط بانی در استان  خبر داد که این سهمیه متعلق به  محیط بانان  در گارد ساحلی می باشد که وظیفه  محافظت  از مناطق تالابی دارا هستند،  همچنین سعی ما براین این است در سال 99 دوپاسگاه محیط بانی تالابی را تجهیز و به بهره برداری برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه