English

سرداران شهید اصفهان خالق تمدن نوین اسلامی؛

بازگشت قهرمان به وطن ؛ سردار حجازی در خاک اصفهان آرام گرفت

تشییع پیکر مطهر سردار شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در اصفهان برگزار شد.

بازگشت قهرمان به وطن ؛ سردار حجازی در خاک اصفهان آرام گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، پیکر  شهید حجازی نخست در فضای بازِ دانشکده پرواز هوانیروز اصفهان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشییع و سپس در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، مسئولان استانی و مردم شهید پرور و قدرشناس اصفهان برگزار شد.

سردار شهید سید محمد حجازی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در سن ۶۵ سالگی بر اثر عوارض شیمیایی از جنگ به مقام شهادت رسید، او که زاده و از خاک اصفهان است به درخواست خانواده‌اش در کنار بردار شهیدش در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

سرلشکر یحی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، عباس رضایی استاندار اصفهان و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه به عنوان سخنران ویژه این مراسم در بخشی از سخنانش با اشاره به شخصیت والای سردار شهید حجازی اظهار داشت: سردار حجازی قبل از انقلاب اسلامی مبارزه با رژیم طاغوت و در دوره انقلاب اسلامی جز جلوداران و پرتلاش های این سرزمین بود.

تشییع سردار حجازی

سردار اسماعیل قاآنی ادامه داد: حضور در عرصه‌های سخت از سیستان و بلوچستان گرفته تا مناطق غرب کشور از افتخارات رزمندگان استان اصفهان است، این استان افتخار میزبانی از جلوداران انقلاب را داشته و در صحنه‌های نیاز دوره دفاع مقدس هر کجا که لازم بود حضور این شهیدان بزرگوار در یگان‌های عملیاتی و مناطق مختلف مأموریتی از پایگاه منتظران شهادت در اهواز تا کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان از قرارگاه‌های اولی که در جنگ تشکیل شد تا قرارگاه قدس در هر کجای جبهه انسان‌های مقاومی بودند که نمونه برجسته آن شهید حجازی است.

وی با بیان اینکه رشادت‌ها و فعالیت سردار شهید حجازی همواره مورد تائید رهبران جهادی اسلام از جمله حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و … بوده است، ابراز داشت: همه رهبران جهان اسلامی شهادت این سردار اصفهانی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند و این امر نشان دهنده اهمیت تلاش‌های این شهر برای جهان اسلام است.

فرمانده نیروی سپاه قدس با بیان اینکه سردار شهید حجازی مسئولیت پذیر بود و همواره بر انجام مسئولیت خود به بهترین شکل اصرار داشت، افزود: راه این شهید عرصه مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت تا مادامی که پرچم حکومت جهان به دست امام زمان (عج) بر تمام جهان برافراشته شود.

وی با تاکید بر اینکه جبهه‌های مقاومت در همه کشورهای اسلامی از جمله ایران، سوریه، لبنان، یمن، عراق و.. هر روز اقدامی اساسی در برابر دشمنان انجام می‌دهند، تصریح کرد: این روند همچنان ادامه دارد و هر روز قاسم سلیمانی‌ها و حجازی‌ها را پرورش خواهیم داد.

سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: شهادت ناگهانی سردار حجازی، غمی بزرگ برای مردم است. این سردار شهید از یک تفکر استراتژیک برای دفاع از امنیت ملی کشور برخوردار بود و در سال‌های دفاع مقدس خوش درخشید و اخلاص او زبانزد همگان بود.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار شهید اصفهان نماد هویت انقلاب اسلامی و ملت‌های تمدن ساز است. سرداران شهید اصفهان خالق تمدن نوین اسلامی در قرن حاضر هستند.

سرلشکر صفوی بیان داشت: خون شهید حجازی و سلیمانی نقشه دشمنان منطقه را باطل کرد. شهید حجازی با سازماندهی بسیج ۲۰ میلیونی و قرارگاه سازندگی الگویی برای تمام مجاهدان راه خدا شد. درسی که ایشان به جبهه مقاومت آموختند این است که در برابر استکبار جهانی باید متکی به قدرت ملت‌های خودمان باشیم و خون شهیدان مظلوم افغانستان و عراق بعد از ۲۰ سال سبب اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا خواهد شد.

محمودرضا امینی ، مدیرعامل موسسه مرور وقایع جهان(خبرگزاری موج ) نیز با بیان اینکه سردار حجازی از تفکر عمیق استراتژیک برخوردار بود ، افزود: این صفت جدا از زحمات و خدمات ایشان در طول انقلاب اسلامی در فرآیند دفاع مقدس، مقاومت   و خدمات امنیتی و نظامی است اما ایشان بسیار فکور و از عمق استراتژیک بهره مند بودند. وآنچه که فقدان این سردار را برای ما تاسف آور می کند ایشان ظرفیت بالا مسئولیت نظامی و امنیتی را در کشور داشت و این توان را که بتواند مهمترین برنامه ها و استراتژیک ها را در رابطه با فرآیند بین المللی و داخلی داشته باشند ازاین جهت ناراحتی ما را دوچندان می کند.روح ایشان با شهید قاسم سلیمانی دوست و همرزم شهیدش و همه شهدا محشور باشد.

همچنین در ادامه این مراسم پیام دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت درگذشت سردار حجازی قرائت شد. در بخشی از این پیام که توصیف دبیرکل حزب الله از شخصیت سردار حجازی بود آورده شده: «سردار حجازی فرمانده بزرگ جهادی و استراتژیستی بزرگ و برادری عزیز، صادق و مخلص بود.»

تشییع+پیکر+مطهر+سردار+شهید+سیدمحمد+حجازی+در+اصفهان.jpg0

در ادامه نیز بخشی از پیام اسماعیل هنیه رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به مناسبت رحلت سردار حجازی که خطاب به رهبر معظم انقلاب ارسال شده در این مراسم قرائت شد.

در بخشی از پیام آمده است: «ما در جنبش حماس، ضمن عرض تسلیت خاضعانه به محضر حضرت عالی و فرمانده نیروی قدس و خانواده این شهید بزرگوار و مردم عالیقدر ایران، مواضع گرانقدر این شهید را در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت و حل عادلانه مسئله فلسطین تقدیر و ارج می‌نهیم. خداوند این شهید را مشمول رحمت واسطه خویش قرار دهد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه