English

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران خبر داد:

تحت حمایت قرار داشتن بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجو

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: 8 هزار و 500 دانش آموز و هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مندند.

تحت حمایت قرار داشتن بیش از 10 هزار دانش آموز و دانشجو

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، میثم معافی با اشاره به اینکه این نهاد خدمات فرهنگی متنوعی به مددجویان ارائه می دهد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی سال گذشته اقدامات خوبی در بخش فرهنگی و مشاوره به مددجویان انجام گرفت.

وی ادامه داد: مشاوره و راهنمایی گروهی طی سال گذشته در 50 جلسه برای 1059 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسات مشاوره، کاهش آسیب های اجتماعی وسعی در بهبود سلامت روانی مددجویان تحت حمایت بوده است، تصریح کرد: مشاوران این نهاد با توجه به بروز مشکلات متعدد در خانواده های تحت حمایت، در زمینه های مختلف به صورت فردی وگروهی به ارائه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران هشت هزار و 500 دانش آموز و هزار و 600 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مندند، گفت: سال گذشته مشاوره و راهنمایی فردی برای 109 نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد برای جلوگیری از ترک تحصیل برگزار شد.

معافی به ارائه مشاوره و راهنمایی فردی اشاره کرد و گفت: این مشاوره به 12 هزار و 736 نفر در 16 هزار و 495 جلسه طی سال گذشته ارائه شده است.

وی افزود: بیشترین خدمات مشاوره و راهنمایی فردی در زمینه ازدواج، مشکلات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، اختلالات افسردگی، مشکلات تحصیلی، شغلی، اقتصادی، اختلالات اضطرابی بوده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران بیان داشت: از مجموع افراد بهره مند شده از مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی نیز هزار و 306 نفر در کلینیک های تخصصی روانشناختی از خدمات مشاوره به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی گفت: برای 10 هزار و 875 نفر در گروه سنی 18 - 50 سال شناسنامه الکترونیکی بهداشت و روان، آسیب های اجتماعی خانواده با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی با هدف غربالگری وضعیت روحی روانی مددجویان و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با انجام مداخلات روانشناختی به منظور بهبود وضعیت سلامت روان مددجویان تحت حمایت بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه