English

محمدعلی نبی‌پور:

اولویت اصلی ما در انتخابات پیش رو حفظ سلامت مردم است

سرپرست ستاد انتخابات در خراسان رضوی بیان کرد: واکسیناسیون عوامل اجرایی، افزایش تعداد شعب اخذ رأی، فضای باز و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله تمهیدات برای افزایش سلامت در این دوره از انتخابات است.

اولویت اصلی ما در انتخابات پیش رو حفظ سلامت مردم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی نبی‌پور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در استانداری مشهد در مورد شرایط شیوع بیماری کرونا و انتخابات پیش رو گفت: در این دوره از انتخابات اقدامات و پیش‌بینی‌های مختلفی را در رابطه با برگزاری مراحل مختلف انتخابات در شرایط کرونایی انجام داده‌ایم، از همین‌رو تعداد شعب اخذ رأی افزایش پیدا خواهد کرد، پیش‌بینی ما بیش از ۵ هزار صندوق است که البته این تعداد باید به تأیید هیئت‌های اجرایی برسد، این در حالی است که در دوره قبل چهار هزار و ۲۳ صندوق در سطح استان برای رأی‌گیری وجود داشت.

محمد علی نبی پور در ادامه بیان کرد: با توجه به حضور عوامل اجرایی انتخابات در روز رأی‌گیری، به دنبال واکسیناسیون عوامل اجرایی هستیم که امیدواریم این کار به نتیجه برسد تا همکاری عوامل اجرایی در انتخابات کاهش پیدا نکند.

وی تصریح کرد: همچنین افزایش تعداد شعب رأی‌گیری در فضای باز و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، از دیگر اقدامات برای برگزاری انتخابات در سلامتی کامل است و  مطمئنا هستیم در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تجمعات انتخاباتی مثل سابق نخواهیم داشت، زیرا خود مردم هم از این تجمعات استقبال نخواهند کرد، لذا سعی بر آن است تا از ظرفیت فضاهای مجازی، رادیو و تلویزیون استفاده شود.

سرپرست ستاد انتخابات در خراسان رضوی در مورد تبلیغات زود هنگام گفت: هرگونه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی پیش از موعد تخلف است، زمان تبلیغات انتخابات برای ریاست جمهوری و خبرگان رهبری ٢٠ روز و برای شوراهای اسلامی ٧ روز در نظر گرفته شده است.

ویر اظهار کرد: در هر مرحله از انتخابات که قانون جدیدی تصویب و ابلاغ شود ما ملزم به اجرای آن هستیم، رسانه‌ها و تشکل‌ها نقش پررنگی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند، لذا در همین زمینه نشست‌های مختلفی توسط استانداری با تشکل‌ها و نخبگان انجام شده تا ظرفیت‌ها و بسترهای ایجاد شور انتخاباتی میان مردم بررسی و فضای کلی و اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیرگذاری آن در سرنوشت مردم تبیین شود.

نبی پور در خاتمه در مورد تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شوراها گفت: در این دوره از انتخابات شاهد هزار و ۶۲ داوطلب در شهرستان مشهد برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند که ١۶١ نفر آن‌ها رد صلاحیت شده‌اند، به طور کلی در شوراهای شهر با کاهش ثبت نام مواجه بودیم، اما برای شوراهای روستا ۱۶ هزار و ۵۴۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دور قبل با افزایش رو برو بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه