English

قاسم جان بابایی:

تعداد مراجعین به بیمارستان های اردبیل ۲ برابر بیشتر از سایر استان های کشور است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مراجعین به بیمارستان های اردبیل 2 برابر بیشتر از سایر استان های کشور است.

تعداد مراجعین به بیمارستان های اردبیل 2 برابر بیشتر از سایر استان های کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، قاسم جان بابایی ، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تعداد مراجعین به بیمارستان های استان 2 برابر بیشتر از سایر استان ها بوده و میزان اقامت بیماران در بیمارستان‌های استان ۷/۷ روز است که بالاتر از میانگین کشوری (۶/۳ روز) می باشد و با وجود این میزان بستری و افزایش مراجعین، مدیریت مطلوبی توسط دانشگاه انجام شده است.

او با اشاره به اینکه میهمانی ها، دید و بازدید در عید و مسافرت از عوامل اصلی پیک چهارم بیماری کرونا هستند گفت: در این موج، سرعت ابتلا ۲ الی ۳ برابر و آمار بستری تا ۴ برابر نسبت به موج های قبلی افزایش داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز رضایت از عملکرد استان در مدیریت بیماری کرونا افزود: کارنامه و آمار و عملکرد این بیماری در استان قابل قبول است بطوریکه میزان مرگ به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان ۱/۶ است که نسبت به آمار کشوری که به میزان ۲/۴ می باشد پایین تر است.

جانبابایی ضمن قدردانی ویژه از کادر درمان و پرستاران به جهت رسیدگی و مراقبت همراه با مهارت و عشق و علاقه از بیماران بستری در بیمارستان ها و تجلیل از ریاست و معاونین دانشگاه بدلیل برنامه ریزی و مدیریت کمبود تخت های بیمارستانی و افزایش ظرفیت تخت ها با توجه به افزایش مراجعین تصریح کرد: استان اردبیل در بحث درمان، رهگیری و اقدامات مرتبط با طرح شهید سلیمانی جزو استانهای موفق در کشور بوده است.

او با اشاره آغاز واکسیناسیون در کشور برای گروه های هدف و پرخطر، از آغاز تولید ۴ واکسن داخلی و انجام واکسیناسیون از اواخر فصل بهار خبر داد.

در این جلسه استاندار اردبیل گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان در رابطه با اعمال محدودیت ها، پیگیری و کنترل بیماری، همکاری دستگاه های عضو ستاد و اطلاع رسانی گسترده از رسانه های جمعی استان ارائه داد.

انتهای پیام/ح

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه