English

در پی اقدام خلاقانه مردم روستایی در نام‌گذاری کوچه‌ها؛

وقتی کوچه های رسول آباد سر از صفحه «پائولو کوئلیو» در می‌آورد

پائولو کوئلیو، نویسنده برجسته برزیلی با انتشار تصویری از تابلو کوچه ای به نام کیمیاگر ابتکار عمل کتابخوانان و علاقمندان به ادبیات در روستای «رسول آباد سفلی» را منحصر به فرد خواند.

وقتی کوچه های رسول آباد سر از صفحه «پائولو کوئلیو» در می‌آورد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، روستای «رسول آباد سفلی» که چند سالی است بخاطر نامگذاری کوچه‌هایش برگرفته از نام کتاب ها و مشاهیر ادبی همچون «بهشت گمشده» و «بوستان» و «شازده کوچولو» و «مسیر سبز» و «قانون» گرفته تا «سیلاب بهاری» و «مناجات‌نامه» و «حافظ»، «شاهنامه»، «رودکی»، «کیمیاگر»، «هزار و یک شب»، «صد سال تنهایی» و «مثنوی معنوی»، نامش بر سر زبان‌ها افتاده و روزی قرار بود خواهر خوانده روستایی در سوئد شود و میزبان نویسنده برجسته سوئدی «اُسا لیند» باشد تا برای کودکان این روستا داستان بخواند، امروز بار دیگر نام آن بر سر زبان‌ها افتاد.

پائولو کوئیلو نویسنده برجسته برزیلی که طرفداران بسیاری در ایران دارد امروز در پستی در صفحه اینستاگرامش از اقدام خلاقانه این روستا در نام‌گذاری کوچه‌هایش به نام کتاب‌های مطرح جهان نوشت. 

خالق کیمیاگر در این پست تصویری از تابلو کوچه‌ای را منتشر کرد که به نام «کیمیاگر» مزین شده بود و در توضیح آن نوشت: 

«کوچه‌های روستایی در استان همدان، شمال غربی ایران، همگی به نام شاهکارهای ادبیات جهان نامگذاری شده‌اند. ابتکار عمل خوانندگان کتاب و علاقه‌مندان به ادبیات، روستای رسول آباد را به وضعیت منحصر به فردی کشانده و آن را در منطقه مشهور کرده است. گلستان و بوستان از شاعر پارسی سعدی؛ شاهنامه از شاعر پارسی فردوسی؛  شازده کوچولو نوشته نویسنده فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری؛ صدسال تنهایی از نویسنده کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز؛ کیمیاگر اثر نویسنده برزیلی پائولو کوئلیو؛ «دن آرام» از میخائیل الکساندروویچ شولوخوف، نویسنده روسی و «مسیر سبز» از نویسنده آمریکایی استفان کینگ کوچه‌های روستا را آراسته است.»

جو چمپا، هنرپیشه مطرح ایتالیایی، نیزان گوانا، مدیر بزرگترین شرکت تبلیغاتی برزیل، رومرو بریتو، نقاش و مجسمه ساز مطرح برزیلی از جمله افرادی هستند که در قسمت کامنت‌ها به این پست واکنش نشان داده‌اند.
 
قباد یاری، دهیار سابق و عضو کنونی شورای این روستا نیز در قسمت کامنت نوشته است:
«من در این روستا زندگی می‌کنم، عضو شورای روستا هستم و در سال 2018 نامگذاری را انجام دادم که از سوی دولت هم مورد توجه قرار گرفت، دوست دارم شما را در روستایمان میزبانی کنم.»

به گزارش خبرنگار موج، با وجود اینکه در سال 1398 از قباد یاری بخاطر ترویج کتاب در سطح ملی تقدیر شد و بارها گزارش‌هایی از این روستای دوستدار کتاب در خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف منتشر شد اما در کامنت‌ها مشهود بود بسیاری از ایرانیان با این روستا و فعالیت صورت گرفته در آن آشنا نیستند، شاید همیشه باید بیگانگان به موضوعی توجه کنند تا ما نیز متوجه آن شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه