English

دستگاه قضایی باید از یک طهارت خاصی از نظر اجتماعی برخوردار باشد

امام جمعه قم گفت: دستگاه قضا باید با حیثیت و آبرومند باشد بنابراین تخلفات برخی از افراد منسوب به آن دستگاه برای نظام پر هزینه است.

دستگاه قضایی باید از یک طهارت خاصی از نظر اجتماعی برخوردار باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان دادگستری قم با بیان این که آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ذخیره نظام و مرد عمل به تکالیف است، افزود: کارهایی که در قم صورت گرفته بسیار خوب است و در مواردی که همکاری همه دستگاه‌ها را می طلبد، همه باید همراه دستگاه قضایی باشند.

وی با بیان اینکه باطن دستگاه قضایی در مجموع سالم است که با افراد متخلف برخورد می‌کند، افزود: این کار باید در تمام رده ها و استان ها تداوم پیدا کند، زیرا اعتماد مردم را بیشتر و تظلم خواهی مردم به این دستگاه افزایش پیدا می کند و اصحاب نفوذ و رانت ناراضی تر می‌شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه وقتی انسان برای خدا کار کند خدا انسان را کمک می کند، گفت: در کتب فقهی ما دو کتاب به نام کتاب حضرت علی(ع) معروف است که نخست کتابی که نزد اهل بیت(ع) است و دیگر کتابی که قضاوت های عجیب و دروغی را به امیرالمومنین(ع) نسبت داده است؛ بنابراین حتی بهترین قاضی هم از دروغ و تهمت مردم در امان نیست.

وی با بیان اینکه باید این دستگاه شریف در بین مردم امید آفرین باشد، گفت: دستگاه قضایی نباید بین مردم فرق بگذارد و کسانی که این عدالت را بر نمی تابند یا باید خود را اصلاح کنند و یا ازاین دستگاه بیرون بروند و نباید با آبروی نظام بازی کنند؛ زیرا این نظام به حول قوه الهی می خواهد زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه