English

فریدون همتی،

مشکل آنتن دهی روستای زاچ و داربست بزودی رفع می شود

استاندار هرمزگان، روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک مسکونی شهید سلیمانی را با حضور خیران و مدیران دستگاه ها مورد رصد و پایش قرار داد.

مشکل آنتن دهی روستای زاچ و داربست بزودی رفع می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در تشریح جزئیات روند احداث منازل مسکونی و زیرساخت های روستای زاچ و داربست شهرک شهید سلیمانی، گفت: طی تفاهم نامه سه جانبه استانداری هرمزگان، خیران و نیروی دریایی سپاه،  ساخت ۱۵۴واحد مسکونی با جابجایی این روستا به محل جدید آغاز شده است.
وی افزود: شهرک شهید سلیمانی در زمینی در مساحتی نزدیک به ۳۰هکتار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طراحی و در قطعات ۵۲۰متری در فاز نخست به ۱۵۴خانوار روستایی سیل زده زاچ و داربست واگذار شده است.
همتی گفت: تسهیلات بانکی و بلا عوض تا سقف ۸۰ میلیون تومان به هر یک از واحدها تخصیص و از طریق بانک های عامل ملت و ملی شهرستان سیریک با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود و مابقی هزینه تمام شده برای ساخت این منازل را خیران تقبل کرده اند و نیروی دریایی سپاه نیز با استفاده از ادوات و ماشین آلاتی که در اختیار دارد، اجرای این پروژه را با کمک گروه های جهادی و مردم منطقه بر عهده دارد.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، گفت: همکاری سپاه باعث شده هزینه تمام شده برای ساخت این شهرک به‌واسطه بکارگیری ابزار و ماشین آلات این نیرو در ساخت پروژه، تا حد قابل قبولی کاهش پیدا کند.
وی میزان پیشرفت عملیات ساخت واحدهای مسکونی را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: احداث واحدهای با کاربری  آموزشی، بهداشتی و درمانی با مساعدت خیران در دست اقدام است باشد و عملیات جدول گذاری و پیاده روی این  شهرک نیز توسط بنیاد مسکن هرمزگان تامین اعتبار و با استفاده از ماشین آلات بنیادمسکن و پیمانکار طرح در دست اقدام است.
همتی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت ها شامل احداث خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، احداث راه دسترسی به مرکز شهرستان و احداث خط انتقال برق بیش از ۷۰میلیارد تومان است که از محل منابع دولتی تأمین می شود.
وی بیان کرد: ساخت سیل بند برای پیشگیری از خطر سیل در  محدوده استقرار این شهرک، بر اساس تفاهم نامه توسط نیروی دریایی سپاه انجام می شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، خیران و نیروی دریایی سپاه برای حل مشکلات این روستای جدید بسیج شده است، گفت: جاده دسترسی به محل احداث دکل مخابراتی روستای زاچ و داربست نیز در حال احداث است و این دکل مخابراتی در آینده نزدیک نصب و مشکل آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه رفع می شود.
وی عنوان کرد: عملیات اجرایی محور زاچ و داربست به مرکز شهرستان سیریک از مسیر آغوشک دل در حال اجراست و تاکنون پنج کیلومتر از این مسیر بازگشایی شده است.
همتی تصریح کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده، عملیات ساخت شهرک مسکونی روستای زاچ و داربست حداکثر تا شهریورماه به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
امروز در نشستی که به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور خیران طرح شهرک مسکونی زاچ و داربست، مدیرکل روستایی و شوراهای اسلامی هرمزگان و به صورت غیرحضوری از طریق ارتباط با مدیران آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن که مجری اصلی این شهرک مسکونی است برگزار شد، روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک مسکونی شهید سلیمانی مورد رصد و پایش قرار گرفت.
استاندار هرمزگان همچنین در نشست امروز، خواستار تسریع در انجام وظایف محوله توسط دستگاه های خدمات رسان در حوزه آب، برق، راهداری و سایر ادارات مرتبط شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی