English

شبکه اصالت و فرهنگ همراه با کردستانی ها مهمان خوان رحمت الهی

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان از تهیه و پخش برنامه متنوع معنوی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از شبکه استانی کردستان خبر داد.

شبکه اصالت و فرهنگ همراه با کردستانی ها مهمان خوان رحمت الهی

جعفر عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، با اشاره به تمهیدات لازم برای ایام ماه مبارک رمضان گفت:  برنامه سحرگاهی ئاسوی ره‌حمه‌ت یا امید رحمت در 30 قسمت با مدت زمان 90 دقیقه به تهیه کنندگی علی یونسی و گویندگی ستار ناصری امسال به صورت زنده از صدای مرکز کردستان پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیما مرکز کردستان در ادامه افزود: در این برنامه آیتم‌های متنوع مرتبط با ماه مبارک رمضان و برگرفته از آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان همراه با مداحی و مناجات، گفتارهای باارزش، ذکر و تسبیحات، اشعار ویژه‌ رمضان، ادبیات رمضان، کرونا و رمضان و موسیقی مرتبط با ماه رمضان و تلفن و پیام‌های مخاطبان تهیه و پخش می‌گردد.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه شنه‌ی‌ ره‌حمه‌ت یا «نسیم رحمت» برنامه‌ای است ویژه افطار که در آن آیتم‌های متنوع فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان‌های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و معرفی خیرین و اماکن متبرکه و مساجد، تعزیه در رمضان وارتباط مردمی گنجانده شده است.

عبدالملکی گفت: این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 70 دقیقه قبل از افطار پخش می‌شود و هیوا بهروش و ندا نقیبی تهیه کنندگان این برنامه هستند و آزاد پیرخضری و خاطره ارج به عنوان گوینده با این برنامه همکاری می‌کنند.

وی همچنین افزود: در سیمای مرکز کردستان نیز دو ویژه برنامه «ئاسوی ره‌حمه‌ت» قبل از اذان صبح و «به‌ربانگ» قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. 

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان اضافه کرد: برنامه سحرگاهی ئاسوی ره‌حمه‌ت یا امید رحمت در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی حسین برمکی به صورت زنده پخش خواهد شد.

برنامه های ماه رمضان شبکه کردستان

عبدالملکی گفت: در این برنامه که با محتوی و مضمون عرفانی و معنوی تولید می‌شود بخش‌های مختلفی نظیر مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهایی نظیر دعای سحر، دعای روز و دعای ابوحمزه  ثُمالی، پخش خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه عبادی مذهبی به‌ربانگ (افطاری) با بخش‌های بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت روزه داران در استان کردستان است که از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب تا پایان ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

مدیر کل صدا وسیما مرکز کردستان در ادامه افزود: در این برنامه آیتم‌ها و گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه، کارشناسی مذهبی و تغذیه، وله، مصاحبه و دف‌نوازی، معرفی آداب و رسوم این ماه و بیان پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان به تصویر کشیده می‌شود. تهیه کننده این برنامه مسعود کمالی است.

عبدالملکی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مسلمان استان کردستان اضافه کرد: همچنین برنامه‌ جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج، که رمضان سال‌های گذشته تهیه و ضبط شده بود، به صورت روزانه و مرتب از شبکه استانی سیمای مرکز کردستان برای مخاطبان باز پخش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه