English

تکمیل ظرفیت تخت های مراکز درمانی در البرز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در این مقطع زمانی حداقل هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی مخصوص بیماران کرونایی نیاز داریم همچنین مقرر شده است که ۵۰ تخت آی سی یو نیز به البرز منتقل شود.

تکمیل ظرفیت تخت های مراکز درمانی در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حاشیه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا، گفت: این نشست با توجه به شرایط ویژه کرونایی  استان به صورت اضطراری برگزار شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: این جلسه با هدف ارائه سازوکار لازم در خصوص تأمین و افزایش تعداد  تخت، داروهای درمانی کرونا، توسعه آزمایشگاه‌های تست کرونا و تقویت مراکز منتخب بهداشتی در خصوص درمان بیماران سرپایی برگزار و مسائل یاد شده مطرح و بررسی شد.

بابایی تصریح کرد: با توجه به روند سریع بیماری و افزایش آسانسوری تعداد مبتلایان حتما به چالش کمبود تخت بیمارستانی در استان رو به رو خواهیم شد که نیاز است با همکاری بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و مقامات عالی استان این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: با اولویت قراردادن بیماری کرونا و لغو درمان‌های غیر ضروری، تخصیص حداقل ۱۵۰۰ تخت در این مقطع برای  بیماران کرونایی ضروری است؛ همچنین کمبود در تعداد تخت‌های «آی سی یو» جدی است و با رایزنی های انجام شده از محل وزارت بهداشت  به زودی ۵۰ تخت آی سی یو به مجموعه اضافه خواهد شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با توجه به روند صعودی  این بیماری و پیش بینی ادامه این روند، ارتقا کمیت و کیفیت درمان سرپایی بیماران در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی سرپایی با هماهنگی معاونت  غذا و دارو و داروخانه های منتخب استان پیش بینی شده است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز، در این جلسه سازوکارهای لازم در خصوص معرفی داروخانه‌های منتخب جهت دریافت دارو ویژه درمان سرپایی کرونا انجام شد.

بابایی تصریح کرد: موج چهارم کرونا قابل مقایسه با سه موج قبلی این بیماری نیست و از مردم می‌خواهیم هشدار ها را  واقعا جدی بگیرند و درصورت عدم ضرورت از منزل خارج نشوند و در محیط آلوده و تجمعات  قرار نگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه