English

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

استان کردستان رتبه اول را در نسخه نویسی دارد/۴۲میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در نسخه نویسی رتبه اول کشور را استان کردستان دارد و در نظام ارجاع هم پیشگام است.

استان کردستان رتبه اول را در نسخه نویسی دارد/42میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، محمد مهدی ناصحی  شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 65 درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و فرصت مغنتمی است که سرویس دهی پوشش خدمات را در استان بسنجیم و خدمات را در حوزه سلامت گسترش دهیم. در بحث سطح یک و روستایی بیمه سلامت از ابتدای ورود بنده به سازمان پرداخت روستایی را به روز کردیم .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث بیماری کرونا با توجه به پوشش بیمه سلامت 90 درصد بستری و 70 درصد سرپایی را پوشش می دهیم که تا الان حدود 35 تا 40 میلیارد تومان برای این حوزه هزینه شده است در بحث نسخه الکترونیک پیشرفت های خوبی در استان داشتیم در بخش خصوصی پوشش 100 درصد شده است.

دکتر ناصحی خاطر نشان کرد: بیمه سلامت 42میلیون بیمه شده را در کشور تحت پوشش قرارداده و بزرگترین بیمه درمانی و اجتماعی کشور است. در قانون هم تصویب شده که بیمه ها واحد بشه و یک صندوق بشود متاسفانه در حین اجرا دچار مشکلاتی شده و این امر محقق نشده است.

وی افزود: در بحث های مالی ما تعهد کردیم که بیشتر از استان های دیگر بدهی های استان را پرداخت کنیم حداقل دوماه بیشتر از سایر استان ها.  در کشور نسخه الکترونیک در حد اسقرار و اتصال در حد 95 درصد است. اتصال به این معناست که هر پزشک نرم افزار را نصب کرده و حداقل یک نسخه الکترونیک را به سامانه بیمه سلامت ارسال کرده و این که  نسخه الکترونیک پیچیده شده یا نوشته شده  حدود 59 درصد است.تاکنون 28 میلیون نسخه الکترونیک در کشور از ابتدای سال 99 تا الان نوشته شده است.

  انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت کردستان هم گفت : در بخش نظام ارجاع و پزشک خانواده از 26000 ویزیت پایه که انجام شده 50 درصد مال استان کردستان است از 4 استان پایلوت و 300 هزار عضو بیمه همگانی در این صندوق تحت پوشش قرار خواهند گرفت در حال حاضر هفتاد و چند درصد را پوشش دادیم و 110 پزشک در این طرح همکار ما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه