English

احمد فعله گری:

۱۸۵ درصد از خطوط و انشعابات گاز استان کردستان نشت یابی شدند

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: سال گذشته 21 هزار و 695 کیلومتر شبکه‌های گازرسانی در سطح استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته که معادل 185 درصد کل خطوط و انشعابات استان است.

185 درصد از خطوط و انشعابات گاز استان کردستان نشت یابی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز یکشنبه درنشست با خبرنگاران رسانه ها، گستردگی شبکه‌های گازرسانی، تجهیزات و تاسیسات و ضرورت بازرسی و کنترل آنها به منظور جلوگیری از هدررفتن سرمایه ملی، فرایند نشت‌یابی و بازرسی را از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار دانست  و آنرا مهمترین عامل در زمینه جلوگیری از هدررفت منابع انرژی و استفاده ایمن از گاز طبیعی دانست. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: عملیات نشت‌یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدررفت گاز طبیعی، ارتقا سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و با بهره‌گیری از نرم افزار دقیق نشت‌یابی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در ادامه دلایل نشت گاز را خوردگی، سایش داخلی، عوامل خارجی، نقص در ساختار لوله، جوش، اتصالات، شیرها و سایر متعلقات، نقص در نصب شیرها، اتصالات، برخورد دستگاه‌های حفاری با لوله‌های مدفون گاز ذکر کرد.

وی  در ادامه افزود: عملیات نشت‌یابی باید با دقت و برنامه‌ریزی مدون صورت پذیرد و توجه ویژه و پیگیری مداوم آن نشان از این است که شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه‌ای داشته و حساسیت در عملیات  نشت‌یابی در افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکین محترم  این استان با وسعت دید می‌نگرد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: طبق برنامه زمانبندی و بصورت مستمر و منظم در سال گذشته 21 هزار و 695 کیلومتر شبکه‌های گازرسانی در سطح استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفته که معادل 185 درصد کل خطوط و انشعابات استان است.

وی همچنین با اعلام اینکه در سال گذشته نشتی‌های زیرزمینی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است شناسایی شده، اظهار داشت: نشت‌یابی انجام شده از شبکه‌های گاز استان تا پایان اسفندماه سال گذشته منجر به شناسایی 894 مورد نشتی زیرزمینی شد که به علت اهمیت آن در ارائه خدمات ایمن به مشترکین عزیز و نجیب شرکت گاز استان کردستان تعداد 892 مورد آن توسط واحد بهره‌برداری رفع شده است.

فعله‌گری تعداد نشتی‌های درجه 2 را 77 هزار و 329 مورد اعلام کرد که واحد بهره‌برداری اقدامات لازم برای رفع این نوع نشتی‌ها را در طول سال مد نظر دارد.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: جمع کل شبکه‌های اجراشده در سطح استان 11 هزار و 700 کیلومتر است که سالانه حدود 2 بار تمامی شبکه‌های گازرسانی برای شناسایی موارد معیوب مورد نشت‌یابی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه