English

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

تولید کنندگان سربازان خط مقدم در جهاد اقتصادی هستند/تحقق شعار سال نیازمند اهتمام همگانی است

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به نقش تولید کنندگان به عنوان مدافعان خط مقدم جهاد اقتصادی گفت:تحقق شعار سال نیازمند پیگیری و اهتمام همگانی است.

تولید کنندگان سربازان خط مقدم در جهاد اقتصادی هستند/تحقق شعار سال نیازمند اهتمام همگانی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در جمع خبرنگاران در قم گفت: امسال نیز مقام معظم رهبری شعار سال را طبق سنوات قبل و در ادامه سلسله شعار‌های اقتصادی؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری کردند.

وی افزود: به واسطه فشار‌های اقتصادی و تحریم‌هایی که کشور در آن قرار دارد؛ تولید کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم است.

کبیری پور در تشریح موضوع تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: تولید باعث رفع رکود، اشتغال زایی پایدار، گردش صحیح نقدینگی، صادرات و ارز آوری برای کشور، شکست تحریم‌ها و بی اثر شدن آن‌ها و همچنین باعث بی اثر شدن مکر دشمنان این کشور و استحکام ساخت درون می‌شود.

وی در بخش تولید به نقش تولید کنندگان اشاره کرد و ادامه داد: در این عرصه تولید کنندگان، سربازان و جهادگران اصلی این جهاد مقدس هستند و همه اقشار موظف اند از این رزمندگان و جهادگران، پشتیبانی و حمایت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم افزود:پشتیبانی و مانع زدایی در سه سطح ملی، استانی و مردمی تعریف می‌شود که پشتیبانی در سطح ملی وظیفه دولت و مجلس است که با انجام درست وظایفی که در قانون برایشان تعریف شده از تولید پشتیبانی کنند؛ برای مثال به تامین مواد اولیه تولید کنندگان و سرمایه در گردش آنان کمک کرده و نقدینگی راکد دست مردم را با سیاست درست به سمت تولید هدایت کنند و همچنین به صادرات کمک کنند تا از این طریق تولیدات به فروش برسد.

وی همچنین ادامه داد: درسطح استانی مسئولین استان که در عرصه تولید دخیل هستند، از صنایع خرد و کارگاه‌های کوچک حمایت کنند و مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای، و نقدینگی را به تبعیت از سطح ملی رفع کرده و از تولید پشتیبانی کنند.

کبیری تصریح کرد: مردم نیز بایستی به سهم خودشان با خرید تولیدات داخلی مانند پوشاک، لوازم خانگی و... حق جهاد خود را ادا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم در بخش مانع زدایی در سطح ملی گفت:در این بخش وظیفه نهاد‌های مسئول مقابله با مافیا، احتکار و سودا گرایی اقتصادی که مردم را به سوی بازار‌های کاذب سوق می‌دهند، است و در سطح استانی نیز مقابله با گرانفروشان، سودجویان و کسانی که به هر طریقی چرخه تولید را خدشه دار میکنند به ویژه قاچاق به عنوان مهم‌ترین عامل، از وظایف استان‌ها است.

وی ادامه داد: مردم نیز وظیفه دارندبه عنوان ناظری امین موانع تولید را اطلاع دهند و مطالبه‌گری داشته باشند.

کبیری پور ضمن اشاره به وظایف رسانه‌ها گفت: از نقش اصلی رسانه‌ها که بازوی کمکی و تسهیل گر سطح ملی، استانی و هم برای مردم هستند نیز نباید غافل شد.

وی در پایان با اشاره به نقش سپاه در تحقق شعار سال تصریح کرد: سپاه هم ضمن انجام وظیفه خود با اشتغال زایی و ایجاد کارگاه‌های خرد در محلات و مناطق محروم سهم خود را در این جهاد ادا میکند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی