English

هاشم شفیعی:

بزرگترین مجسمه برنزی کشور در آرامگاه فردوسی نصب خواهد شد

هاشم شفیعی هنرمند مجسمه ساز گفت: امسال در استقبال از بهار شاهد نصب چند المان و مجسمه مناسب در سطح شهر مشهد بودیم و تعدادی دیگری نیز به فراخور سوژه در مکانهای دیگر نصب خواهد شد.

بزرگترین مجسمه برنزی کشور در آرامگاه فردوسی نصب خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی: هاشم شفیعی، هنرمند مجسمه‌ساز از نصب جدیدترین اثر خود با نام « رستم و سهراب » به عنوان بزرگترین مجسمه برنزی ایران در ورودی شهر توس محل آرامگاه فردوسی و  در جلوخان این مکان خبر داد.

وی گفت: مجسمه «رستم و سهراب» شاید بزرگترین مجسمه برنز ایران باشد که احتمالاً در جلوخان آرامگاه فردوسی نصب خواهد شد. ساخت این المان حدود ۱۱ ماه به طول انجامید.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: این مجسمه در مورد مرگ سهراب است که بر اساس تحقیقاتی که در خصوص این داستان و داستان‌های مشابه آن صورت گرفته، طراحی شده است. در حقیقت ما در تلاش بودیم که احساسات را در چهره افراد این مجسمه نشان دهیم، زیرا چنانچه مجسمه‌ساز تنها شباهت چهره را در نظر داشته باشد و شبیه‌سازی کند، تفاوتی میان صنعت مجسمه‌سازی و هنر مجسمه‌سازی وجود نخواهد داشت. بنابراین این حساسیت و توجه به این موضوع همواره برای من وجود داشته و دارد.

شفیعی بیان کرد: به این ترتیب در این مجسمه، سهراب در شوک و رستم نیز در حالت استیصال از اتفاق رخ داده، قرار دارد و هنوز درد از دست دادن فرزند را حس نمی‌کند. بنابراین نشان دادن این حالات و احساسات بسیار زمان‌بر بود، اما خوشبختانه تلاش و حساسیت ما نتیجه‌بخش بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه