English

مهرداد جوادی در بازدید از مراکز اقامتی استان:

کاهش ۹۹درصدی اقامت مسافران در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از کاهش 99.07 درصدی میزان اقامت مسافران و گردشگران در سال 99 در استان نسبت به سال 98 خبر داد.

کاهش 99درصدی اقامت مسافران در چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری موج چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در بازدید از مراکز اقامتی استان گفت: سال 98 میزان اقامت مسافران و گردشگران در  استان 334 هزار و 793 نفر بود که این میزان در سال گذشته به 3141  نفر رسیده است که براین اساس کاهش 99درصدی اقامت مسافران در چهارمحال و بختیاری را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع 3 هزار و 141 مسافر و گردشگر ورودی به استان در سال گذشته هزار و 875 نفر برابر 59.69 درصد در هتل، 60 نفر برابر 1.91 درصد در هتل‌آپارتمان، 150 نفر برابر 4.78 درصد در هتل‌سرای سنتی، 109 نفر برابر 3.47 درصد در مهمان‌پذیر، 753 نفر برابر 23.97 درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و 44 نفر برابر 1.40 درصد در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان اقامت هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، هتل‌سراهای سنتی، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری بوده است، افزود: شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت در ارائه خدمات به مسافران و همچنین تعطیلی مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری از مهم‌ترین عوامل کاهش اقامت گردشگران در استان می‌باشد.

جوادی خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 893 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت مانند کمپ‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های مسافر  استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه 284 نفر از موزه‌های دولتی استان دیدن کردند، گفت: این تعداد گردشگر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توانسته‌اند در موزه‌های دولتی و قلعه‌های این استان حضور پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این تعداد 76 نفر از موزه‌ها و مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، 32 نفر از موزه باستان‌شناسی شهرکرد، 132 نفر از کاخ قلعه دزک شهرستان فارسان و 44 نفر از کاخ قلعه دزک شهرستان کیار بازدید کرده‌اند.

جوادی افزود: موزه‌های دولتی و قلعه‌های استان همزمان با تعطیلات نوروزی فعال و بازدید از آن‌ها به‌صورت محدود همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی بیان کرد: در نوروز سال‌ جاری برای بازدید از موزه‌های دولتی و قلعه‌های استان ضوابط اجرایی متفاوتی در نظر گرفته شده که براساس آن به‌منظور پیشگیری از ازدحام و لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش‌ها به‌صورت محدود خواهد بود.

جوادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، قلعه دزک و قلعه جونقان و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرکرد از ساعت 9 تا 19 تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای علاقه‌مندان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: علاقه‌مندان بازدید از موزه‌های دولتی و قلعه‌های تاریخی استان می‌توانند با مراجعه به سامانه متمرکز فروش بلیت الکترونیک به نشانی اینترنتیbilit.tafrihati.com  تعداد بلیت و ساعت بازدید خود را به‌صورت غیرحضوری تعیین و انتخاب کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه