English

با دستور رئیس جمهور؛

پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد قشم و کیش افتتاح می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی به ارزش ۴۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار، روز پنجشنبه پنجم فروردین با دستور دکتر روحانی رئیس جمهور، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در مناطق آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد قشم و کیش  افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی در تشریح این خبر عنوان کرد: این پروژه ها شامل مجتمع تجاری و اداری معراج، مرحله دوم شهرک آفتاب، سایت شناورسازی و ۹ طرح زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد قشم و همچنین مجموعه گردشگری و ورزش های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین در منطقه آزاد کیش است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها، ۳۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال توس دولت در راستای توسعه و عمران این مناطق سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه‌های منطقه آزاد قشم، افزود: در این جزیره، مجتمع اداری و تجاری معراج در ۷ طبقه در مساحت ۲۲ هزار متر مربع، سایت تولید و تعمیر شناور تا ۱۰۰۰ تن مدکندالوی قشم، سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی، توسعه و بهسازی جاده و توسعه اسکله بهمن و دو مجتمع اقامتی و تفریحی و یک شهرک مسکونی، افتتاح خواهد شد.  

همتی با اشاره به طرح‌های منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: در این جزیره، پارک زمستانی  پنگوئن در مساحت ۸۴۸۲ مترمربع شامل (یخ نوردی ، سورتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت های زمستانی و فضای صخره نوردی، تیراندازی ، گیم نت ، سالن بیلیارد  و...) و برج ساحلی پرشین با تعداد ۱۴۷ واحد در زمینی به مساحت ۳۳ هزار مترمربع، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: سال گذشته، با بهره‌برداری از طرح‌های کلان در این مناطق با حمایت های دولت، شاهد توسعه بیش از پیش بودیم و در سال جاری نیز بر اساس آمارهای ارایه شده با افتتاح این طرح‌ها در مناطق آزاد قشم و کیش، زمینه اشتغال بیش از  چهار هزار نفر فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه