English

کریم همتی:

آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی با بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته ثبت شده است

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی با آمار بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی با بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری موج، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال در قالب طرح اصلی امداد و نجات نوروزی و غربالگری مسافران ورودی در مرزهای زمینی، هوایی و دریای کشور در خدمت هموطنان هستیم، گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی در یک هزار و ۲۰۵ پایگاه و مرکز امدادی با حضور بیش از ۱۲ هزار نجاتگر تخصصی به هموطنان خدمت ارائه می کنیم. همچنین یک هزار و ۵۵۳ تیم امداد و نجات مشغول عملیات در سطح کشور هستند.

همتی به آمار تردد و امداد رسانی ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این که امسال تردد بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم، متاسفانه آمار عملیات جمعیت هلال احمر بیش از ۸۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی با آمار بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

همتی خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا امروز ۶۳۷ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است؛ یک هزار و ۸۶۵ آسیب دیده وجود داشت که  ۳۹۰ مورد انتقال به مراکز درمانی انجام شده است و بیش از ۸۵ مورد رها سازی توسط نجاتگران هلال احمر که در خودرو ها محبوس شدند، انجام شده است، که می تواند هشداری به هموطنان باشد که به توصیه های وزارت بهداشت عمل کنند و تعداد سفر ها را کاهش دهند و اگر الزامی به سفر است، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر اشاره به طرح غربالگری مسافران ورودی در مرزهای کشور داشت و عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که به جمعیت هلال احمر بر اساس مصوبات ستاد مرکزی کرونا محول شد، کنترل مرزهای کشور عزیزمان است که بیش از ۳۳ مرز کشور به جمعیت هلال احمر سپرده شد و  ۳۰۰ نفر از اعضای امدادگر، جوان و ... با همکاری وزارت بهداشت، راه و شهرسازی، غربالگری افرادی که وارد کشور می شوند را انجام می دهند.

همتی خاطر نشان کرد: یکی از شلوغ ترین مرزهای کشور، مرز دوغارون در تایباد بود و مرزهای استان سیستان و بلوچستان بیشترین مورد مشکوک به ویروس کرونا را داشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تا امروز بیش از ۳۳ هزار نفر در مبادی ورودی کشور تست انجام شده است که ۷ هزار و ۷۳۱ مورد تست فوری و بیش از ۳ هزار و ۹۵۸ مورد هم تست pcr انجام که ۳۰ مورد مثبت و علائم داشتند که به مراکز قرنطینه معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه