English

نبوی فرد گفت:

اصلاح روش تغذیه دام عشایر راهکاری برای کاهش هزینه های گوشت مورد نیاز بازار است

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی اعلام کرد: افزایش سرسام آور هزینه های دامداری متاسفانه باعث شده دامداران و دامپروران دام های خود را زودتر از زمان پروار شدن دام به فروش رسانند.

اصلاح روش تغذیه دام عشایر راهکاری برای کاهش هزینه های گوشت مورد نیاز بازار است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نبوی فرد، مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: هزینه‌های دامداری در سال جاری افزایش سرسام آوری پیدا کرد به نحوی که توجیه چندانی برای دامداری و دامپروری باقی نمانده بود و بسیاری از دامداران مستقر در روستاها به این سمت رفتند که دام‌های خود را به فروش برسانند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: اصلاح روش تغذیه دام عشایر نیز راهکار دیگری است که با اتخاذ آن می‌توان هزینه‌های مربوط به تولید گوشت قرمز را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

وی افزود: اما در این میان عشایر استان الگوی مدیریت پرورش دام را تغییر داده و دام‌های خود را نگهداری کرده و در این چرخه برخی هزینه‌های زائد را حذف کرده‌اند.

نبوی‌فرد بیان کرد: اصلاح روش تغذیه دام عشایر نیز راهکار دیگری است که با اتخاذ آن می‌توان هزینه‌های مربوط به تولید گوشت قرمز را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

وی ادامه داد: مصرف کنسانتره ویژه و همچنین اجرای طرح پرواربندی اینک سبب شده تا هزینه‌های حوزه عشایری به میزان محسوسی کاهش پیدا کند و همین الگو را می‌توان به سایر حوزه‌ها نیز تسری داد.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی در حوزه تولید و همچنین روش‌های پرورش دام الگوهای مناسبی ارائه کرده و در این شرایط سخت موفق به نگهداری دام خود نیز شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه