English

حبیب الله حاتمی :

طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر به هرمزگان آغاز شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر در سطح یک میلیون هکتار از مراتع استان آغاز شد.

طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر به هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب الله حاتمی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر در سطح یک میلیون هکتار از مراتع استان آغاز شد.

وی افزود: این طرح در سطح مراتع شهرستان های رودان و حاجی آباد در دو مرحله جلوگیری از ورود زود هنگام دام به مرتع و کنترل پروانه های چرای مجاز  اجرا می شود.

حاتمی گفت: جلوگیری از تخریب مراتع، جلوگیری از چرای زودرس قبل از آمادگی مرتع  وخاک، سم کوب شدن مراتع، کنترل پروانه چرا و جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز بدون پروانه چرا و یا دام مازاد بر پروانه چرا، از اهداف اجرای این طرح است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد حدود 30 هزار راس دام در این طرح مورد نظارت و بررسی قرار بگیرد.

حاتمی افزود: 10 گلوگاه جهت جلوگیری از ورود و خروج دام در خارج از زمان تعیین شده به استان در نظر گرفته شده است که برنامه کنترل ورود و خروج با نظارت ستادی اداره کل منابع طبیعی و ناظرین شهرستانی و همکاری شوراهای مناطق مختلف انجام می شود.

شایان ذکر است؛ هرمزگان دارای  چهار میلیون هکتار مرتع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه