English

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا:

۱۴ هزار و ۵۰۰ راس دام در شهرضا علیه بیماری آبله ایمن شدند

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: 25 و 500 راس دام در این شهرستان شامل ۲۱ و شش دهم درصد از ۱۱۸هزار راس دامی که علیه آبله باید واکسینه شوند، تاکنون علیه این بیماری ایمن شده اند.

14 هزار و 500 راس دام در شهرضا علیه بیماری آبله ایمن شدند

حمید رییس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  گفت: واکسیناسیون این دام ها با هدف ایمن سازی دام های شهرستان علیه بیماری آبله و جلوگیری از انتقال احتمالی این بیماری به جامعه انسانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات مایه کوبی ۶۸۰هزار و 473 نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و واگیر دامی در این شهرستان از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد.

رییس زاده افزود: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های آبله در دام سبک، شاربن در دام سبک و سنگین، تب مالت در دام سبک و سنگین، طاعون نوشخوار کنندگان کوچک در دام سبک، هاری و تب برفکی در دام سبک است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه در این طرح بیش از ۱۱۰ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه می شوند، اضافه کرد: در این مدت واکسیناسیون علیه این بیماری در ۲۵ درصد جمعیت گوسفند و بز، ۲۸ درصد گاو و ۵۰ درصد تک سمی انجام شده است.

واکسیناسیون دام

رییس زاده گفت: مایه کوبی ۲۹۰۰۰ هزار راس دام سبک نیز علیه بروسلوز نیز در حال اتمام است.

وی  یادآورشد: این طرح در اجرای دستور العمل بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل بیماری ویروسی واگیر آبله گوسفند و بز و نیز کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری های باکتریایی شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز بره و بزغاله به صورت رایگان تا پایان خرداد ۹۸ در حال اجرا است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرضا تاکید کرد: این عملیات با اولویت دام های حساس و با پوشش کامل مناطق مرزی و پر خطر و کانون های بیماری و با استفاده از ۵ گروه دولتی و بخش غیر دولتی و ۲ گروه بازرسی برای نظارت بر عملکرد اکیپ های مایه کوب اجرا می شود.

به گزارش موج، شهرستان شهرضا یکی از قطب های دامپروری استان اصفهان محسوب می شود که سالانه حدود 2هزارو 900 تُن گوشت قرمز و ۷۳  هزار تن شیر از دام های شهرستان تولید می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه