English

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت؛

برتری چشم‌گیر انجمن‌های علمی دانشگاه یزد

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه و روند برگزاری جشنواره، تصریح کرد: به طور کلی ۱۴۲۷ اثر دریافت شد و دانشگاه یزد خوش درخشید.

برتری چشم‌گیر انجمن‌های علمی دانشگاه یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، انجمن‌های علمی زیست‌شناسی، مهندسی صنایع، زمین شناسی و بیوتکنولوژی دانشگاه یزد در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ آثار و دستاورد‌های اتحادیه و انجمن‌های علمی دانشجویی که با مشارکت گسترده انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، خوش درخشیدند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت، انجمن علمی گروه مهندسی صنایع این دانشگاه توانست مقام اول در بین تمامی انجمن‌های علمی فنی و مهندسی کشور را به خود اختصاص دهد.

همچنین انجمن زیست‌شناسی از میان انجمن‌های علوم پایه مقام اول و انجمن زمین شناسی در دو بخش برگزاری مسابقه و نشریه‌ مقام دوم را کسب کرده‌اند. در بخش نشریه نیز انجمن بیوتکنولوژی دانشگاه شایسته تقدیر شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: انجمن‌های علمی ظرفیت‌های خوبی از فعالیت‌های اثرگذار در عرصه علم و دانش را برای دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی فراهم کرده‌اند.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه امروزه در دنیای علم به ثمر رسیدن فعالیت‌ها نیازمند شبکه‌ای شدن آنهاست، بر لزوم تشکیل انجمن‌های علمی بین رشته‌ای تأکید کرد.

محمد فلاح دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه و روند برگزاری جشنواره، تصریح کرد: به طور کلی ۱۴۲۷ اثر دریافت شد که به تفکیک، ۹۶ اثر در بخش کارآفرینی؛ ۶۶ اثر در بخش کتاب؛ ۳۰۲ اثر در بخش انجمن برتر؛ ۸۳ اثر در بخش ویژه؛ ۱۴۹ اثر در بخش مسابقه؛ ۲۶۶ اثر در بخش نشریه؛ ۲۱۵ اثر در بخش فعالیت خلاقانه؛ ۱۲۰ اثر در بخش محتوای دیجیتال؛ ۵۰ اثر در بخش اختراع؛ ۴۸ اثر در بخش انجمن پویا و ۳۲ اثر در بخش دانشگاه برتر بوده‌اند.

فلاح افزود: در مرحله داوری غیرحضوری، ۱۲۰ داور از رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کل کشور به مدت یک ماه آثار را ارزیابی کردند که در نهایت، ۵۳ اثر حائز رتبه اول؛ ۴۰ اثر دوم؛ ۳۴ اثر سوم و ۳۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

در ادامه این مراسم دکتر علی حمیدیان دبیر بخش بین‌المللی جشنواره حرکت نیز گفت: جشنواره حرکت جشنواره ای از سوی دانشجویان برای خود دانشجویان است که به عنوان یکی از دستاوردهای دیپلماسی علمی کشور محسوب می شود.

وی افزود: در این دوره ۳۰۷ اثر از دانشجویان خارجی از ۵۱ کشور در ۱۱ محور مختلف دریافت شد که بعد از داوری ها ۱۵ اثر از ده کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب گردید و بی شک این مهم بدون همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با دانشگاه ها میسر نمی شد.

جشنواره بین المللی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویان است.

این جشنواره، به صورت سالانه و با سیاست گذاری و برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با همکاری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و حمایت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه