English

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان خبرد اد:

استان همدان در میان ۵ رتبه برتر سوادآموزی در کشور قرار گرفت

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به حوزه سوادآموزی، گفت: استان همدان در میان 5 رتبه برتر سوادآموزی در کشور قرار گرفت

استان همدان در میان 5 رتبه برتر سوادآموزی در کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، یاسر نانکلی،  معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه استان همدان در میان 5 رتبه برتر سوادآموزی در کشور قرار گرفت، افزود: دولت در قالب اجرای طرح مسکن ملی امسال در گام نخست عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان را در شهر همدان آغاز کرد.

 معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای معلمان در همدان ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، ۳۷۰ واحد مسکن فرهنگیان نیز در شهر ملایر برای معلمان شاغل و بازنشسته بدون مسکن ساخته می‌شود.

نانکلی با اشاره به اینکه در قالب این طرح ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان در کشور خانه دار می شوند، عنوان کرد: در شهر همدان به دلیل برخی از محدودیت ها، ساخت این واحد ها در انتظار تامین زمین است که مسوولان با قوت پیگیر این موضوع هستند.

وی بیان کرد: این خانه ها قرار است ظرف بازه زمانی ۲ ساله و با تجمیع امکانات وزارت خانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ساخته شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: این استان با بررسی شاخص های مختلف در سال جاری در حوزه سواد آموزی در دسته پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

احمد آقامحمدی اظهار داشت: بسته تحولی «پیوند زندگی» در سواد آموزی امسال برای نخستین بار در استان اجرایی می شود که بر اساس آن، سوادآموزان در کنار درس، مهارت یادگیری یک شغل را فرا می گیرند.

وی عنوان کرد: در حوزه سوادآموزی، امسال آموزش سه هزار و ۱۰۰ تن به استان همدان ابلاغ شد که سه هزار و ۲۱۳ تن پوشش داده شدند که از این نظر آمار استان ۳۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ تن و تعداد بی سوادان این استان نزدیک به ۴۹ هزار تن اعلام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه