English

موانع و مشکلات اعتباری، مسیر توسعه شهری در قم را مسدود نکرد

سال 99 علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و شرایط بحرانی در مدیریت کرونا، شهر قم، از دوران طلایی در اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری و به ثمر رسیدن ده‌ها طرح و پروژه برخوردار بود و بسیاری از پروژه‌های در دست اجرا و نیمه کاره به ویژه در حوزه مدیریت شهری در این سال به بهره برداری رسید.

موانع و مشکلات اعتباری، مسیر توسعه شهری در قم را مسدود نکرد

به گزارش خبرگزاری موج از قم-شاید یکی از اتفاقات مهم در فراز و فرودهای مدیریت شهری ، این بود که موانع و مشکلات اعتباری، مسیر توسعه شهری در قم را مسدود نکرد و بن‌بست‌های مالی و اقتصادی، مانع از پیشبرد اهداف نشد.

دکتر سیدمرتضی سقاییان نژاد شهردار قم با اشاره به موفقیت‌های شهر کریمه اهل بیت(ع) در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه شهری اظهار داشت: امسال، در افتتاح پروژه‌های مختلف، سال پربرکتی نسبت به سالهای قبل داشته‌ایم، چرا که عزمی جدی در مسیر تحقق اهداف در پیش گرفتیم و سطح مشارکت شهروندان نیز افزایش چشمگیری داشته است.

شهردار قم افزود: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های شهری قم، براساس برنامه‌های راهبردی و مطابق با چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرداری قم پیش رفت و ما با همه توان در جهت خدمت به شهروندان ایستاده‌ایم.

وی تصریح کرد: همگرائی و همدلی خوبی میان مدیران شهری، کارکنان شهرداری و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های مختلف شکل گرفت و با وجود مشکلات زیادی که دیده می‌شد، از مسیر اصلی دور نشدیم.

سقاییان نژاد بیان کرد: اجرای بسیاری از پروژه‌های مهم قم در سال 97 و 98 آغاز شد و امسال بخش زیادی از پروژه‌ها در حوزه عمرانی، ترافیکی، فضای سبز، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل، شهرسازی و فرهنگی به سرانجام رسید.

وی عملکرد مدیریت شهری را در اتمام پروژه‌های کلان در قم مثبت ارزیابی و عنوان کرد: در برنامه 5 ساله، اقدامات و برنامه‌هایی در مسیر توسعه قم تعریف شد و خدا را شاکریم در عملیاتی شدن آن، خللی ایجاد نشد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال نیز با حضور وزیر کشور 99 پروژه مختلف با اعتبار 1000 میلیارد تومان افتتاح شد و در مجموع در سال جاری، 6 دوره افتتاح پروژه را پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار داشت: 5 دوره افتتاح پروژه‌‌های قم در سال جاری به ترتیب در دهه کرامت با دو هزار میلیارد تومان اعتبار، در هفته دولت با 115 میلیارد تومان اعتبار، در هفته دفاع مقدس با 170 میلیارد تومان اعتبار،در دهه ولایت با ۸۶۰ میلیارد تومان و در دهه فجر با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

سقاییان نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌های شاخص در روزهای پایانی سال، افتتاحیه تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج)، پیاده راه انقلاب، بوستان حنانه و فاز نخست بلوار حضرت خدیجه(س) است.

وی بخش خصوصی را یکی از ظرفیت‌های مهم در اجرای پروژه‌ها در قم برشمرد و گفت: حجم سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در سال جاری یک هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است که بیش از یک سوم بودجه شهرداری قم را شامل می‌شود.

شهردار قم افزود: 4 پروژه در روزهای پایانی سال جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نهایی می‌شود و از ظرفیت‌های لازم در مسیر توسعه قم استفاده می‌کنیم.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به پیشرفت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های مختلف علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد اظهار داشت: از جمله راه‌های توسعه قم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و خوشبختانه وضعیت جذب سرمایه‌گذار در قم مطلوب است.

وی بیان کرد: توسعه متوازن شهر و توازن بخشی عادلانه در مناطق مختلف، از جمله رویکردهای مدیریت شهری است تا بتوان محرومیت‌ها را از میان برد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: اگر چه در سال 99 با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا مواجه بودیم ولی هیچ یک از پروژه‌های شهری در قم تعطیل نشد و امسال یک سال طلایی در اجرای پروژه‌های عمرانی بود.

وی گفت: از بودجه سال 1400 شهرداری قم، ۷۱ درصد مربوط به عمرانی است و این امر نوید بخش به ثمر نشستن تعداد زیادی از پروژه‌هاست البته از بودجه جاری نیز بخش زیادی به حفظ و نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهری اختصاص دارد.

محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در خصوص بودجه عمرانی سال جاری شهرداری بیان کرد: در سال ۹۹، اجرای پروژه‌های عمرانی در بازگشایی محورهای مواصلاتی، ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشت.

مهندس سیدابوالفضل میریک امامی مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم نیز عنوان کرد: در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی تا پایان ساا 170 میلیارد تومان پیش بینی شد و در جهت تداوم پروژه‌های عمرانی در سال 1400 نیز ۲۳۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در گفتگوئی خاطرنشان کرد: یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سرانه هر شهروند قمی در بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم است و در مجموع بودجه امسال بالغ بر ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بسته شد که در این میان دو هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان شامل بودجه عمرانی بود.

گفتنی است بودجه ۹۸ شهرداری قم در حدود ۲۳۵۰ میلیارد تومان بود که یکی از عوامل مهم در اتمام پروژه‌های سال ۹۹ افزایش بودجه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی