English

شهردار میبد؛

افتتاح باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو در دستور کار است

شهردار میبد گفت: فاز اول یعنی پردیس فرهنگی تفریحی بام میبد افتتاح شد و فازهای دوم و سوم در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در زمینه توسعه فرهنگ و هنر زیلو و سفال و تاریخ و تمدن غنی شهر میبد با عنوان باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو در دستور کار قرار دارد.

افتتاح باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علیرضا نقوی شهردار میبد در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری بام شهر میبد، گفت: امروز با حضور استاندار یزد و همزمان با نهاد ریاست جمهوری جهت افتتاح پروژه های شهرداری های کشور به صورت همزمان ۱۴پروژه شاخص در حوزه های فرهنگی، عمرانی، خدماتی و... شهرداری میبد افتتاح شد که این پروژه ها بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در شورای پنجم میبد انجام شد این بود که شهر به ۷منطقه تقسیم و هر عضو مسئول یک منطقه شده و نیازهای مناطق را نیازسنجی کرده و بر اساس درخواست شهروندان خدماتی را به مردم این مناطق ارائه دادیم.

نقوی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۴۰۰هزار متر مربع از معابر شهر اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ که دوره پنجم شورای شهر آغاز به کار کرد بودجه شهرداری ۲۷۰میلیارد ریال بود که این بودجه در سال آینده به ۸۵۰ میلیارد ریال رسیده و بودجه امسال هم در حالی که ۵۲ میلیارد تومان مصوب شده بود به واسطه عملکرد خوب شهرداری تاکنون ۹۰میلیارد تومان محقق شده که رشد ۱۶۵درصد را نشان می دهد

وی در خصوص پروژه بام میبد ابراز داشت: این پروژه یک پروژه محرک توسعه بوده که در مساحتی به متراژ ۱۰هکتار و با اعتبار ۶۵میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری در سه فاز طراحی شده است.

شهردار میبد پیرامون ایده این پروژه اظهار داشت: در اسفند سال گذشته با هدف ساماندهی بحث چهارشنبه سوری مراسم جشنی را با حضور خانواده ها در همین مکان برگزار کردیم که این کار سبب شد تا ایده ساماندهی بام میبد به وجود بیاید سپس طراحی و زمستان سال گذشته عملیات اجرایی آن با حضور استاندار محترم آغاز گردید که امروز شاهد بهره برداری از این پروژه شامل نخستین سالن آمفی تئاتر و سینمای روباز استان با ظرفیت ۸۵۰ نفر، نخستین مسیر دوچرخه سواری و سلامت در شهرستان، زمین بازی کودک، زمین چمن مصنوعی، والیبال، بسکتبال و تنیس آبنمای سی سبو و اولین مسیر پیاده رو با عنوان گذر نگاره ها هستیم.

وی با اشاره به فازهای بعدی این پروژه گفت: امروز شاهد افتتاح فاز اول یعنی پردیس فرهنگی تفریحی بودیم و فازهای دو و سوم در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در زمینه توسعه فرهنگ و هنر زیلو و سفال و تاریخ و تمدن غنی شهر میبد با عنوان باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حمایت های مسئولان استان این دو فاز هم اجرایی شود.

 

بام میبد یک پروژه تفریحی گردشگری استانی است

طالبی استاندار یزد در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد خوب شهرداری ها گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شاهد عملکرد خوب شهرداری ها در استان بودیم که بسیاری از مشکلات سطح شهر مورد توجه قرار گرفت و بر اساس نیاز شهرها پروژه های خوبی برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه این برنامه اجتماع محور و بر اساس نیاز مردم طراحی شده است ابراز داشت: درحالی که شهرداری ها و شوراها در اوج مظلومیت عدم دسترسی به منابع کافی بودند خوشبختانه با هم افزایی و تعامل چند سویه شهرداری ها با نهادهای مختلف شاهد اجرای برنامه های اجتماع محور به خوبی هر چه تمام تر بودیم.

استاندار یزد تصریح کرد: علاوه بر مشکلات اقتصادی کرونا نیز بر شدت آن ها افزود اما شهرداری ها و نهادهای آن که خود آسیب دیده از کرونا بودند باز درکنار مردم قرار گرفته و بیشترین تعامل را با مردم داشتند که امیدواریم این نحوه تعامل بتواند روابط خوبی را برای سال های آتی نیز پایه گذاری کند.

طالبی با تقدیر از شهردار و شورای شهر میبد هم گفت: پروژه بام میبد با ظرفیت های خوب خود باید به عنوان یک پروژه تفریحی گردشگری استانی نگاه شود و امیدواریم بتواند ارتقای جایگاه میبد و تقویت نشاط اجتماعی این شهر را رقم بزند.

وی بر ضرورت برنامه محوری فضاهای فیزیکی شهر ها تاکید کرد و ابراز داشت: باید به ساختارهای فیزیکی محتوا ببخشیم و با کمک نهادهای فرهنگی یک تقویم مناسبتی را برای سال ببینیم و براساس آن برنامه های متعددی را برای افزایش نشاط جامعه به اجرا بگذاریم.

گفتنی است: فاز اول این مجموعه شامل پردیس تفریحی و ورزشی و زمین چمن مصنوعی و زمین های ورزشی مختلف، گذر نگاره‌ها نخستین مسیر پیاده راه با اقتباس از سیمای باستانی شهر، نخستین مسیر دوچرخه سواری، سالن روباز ۲ منظوره مخصوص پیست اسکیت و اولین سالن سینما و آمفی تئاتر روباز استان یزد می باشد و علاوه براین پروژه، 14 پروژه شهرداری میبد و پروژه های شهرداری شهرهای یزد، اردکان و نیر به صورت مجازی افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه