English

استاندار یزد؛

مجمع تشخیص مصلح نظام برای رسیدگی به امور اتباع بیگانه اقدام کند

استاندار یزد گفت: برنامه کلی برای ساماندهی اتباع در یزد طرح شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم می تواند سیاست های کلی در این زمینه تهیه کند.

مجمع تشخیص مصلح نظام برای رسیدگی به امور اتباع بیگانه اقدام کند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفتر امام جمعه یزد با اشاره به اینکه جای بحث ساماندهی اتباع خارجی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی است، اظهار داشت: بخشی از آسیب‌هایی که یزد با آن مواجه است، ناشی از مهاجرت است و این امر حتی مباحث فرهنگی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 

وی افزود: فرهنگ سنتی گذشته یزد به شدت تحت تاثیر مولفه‌های مهاجرت قرار گرفته و آسیب دیده اما در کشور هیچ سیاست و برنامه ای در مورد ساماندهی مهاجرت وجود ندارد و این امر سبب شده برنامه‌های یزد نیز به سرانجام مطلوب نرسد.

طالبی در مورد اسکان اتباع خارجی در مهمانشهرها نیز بیان کرد: به واسطه حقی که قانون اساسی برای مهاجران قائل شده، نمی‌توانیم سکونت آنها را محدود و ممنوع کنیم اما شاید بشود با اعمال برخی سیاست‌ها و برنامه ها، مهاجرت را مدیریت کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: اگر مطالعه مناسبی در کل کشور صورت بگیرد، به طور دقیق مشخص است که مهاجرت‌ها از کدام نقاط و با چه اهدافی انجام می‌شود و آنگاه می توان متناسب با مهاجرت‌ها، برای مدیریت آن برنامه ریزی کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه اتباع خارجی عملا هیچ برنامه و سیاستی وجود ندارد و هر برنامه‌ای هم که به سراغش رفتند، با مشکلاتی مواجه شد که در نهایت چالش برانگیز بود.

طالبی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند سیاست‌های کلی در این زمینه تدوین کند، عنوان کرد: اکنون هیچ سیاست، برنامه و قانونی برای اسکان و اشتغال اتباع خارجی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد مهمان‌شهرها بودجه نداریم، تصریح کرد: از سوی دیگر سیاست‌های سازمان‌های جهانی این است که مهاجران در کنار افراد بومی زندگی کنند زیرا در این صورت آسیب فرهنگی کمتری ایجاد می شود.

استاندار یزد تصریح کرد: هر کدام از این موارد را که در نظر بگیریم، با سیاست‌ها و برنامه های متناقضی مواجه خواهیم شد که راه را برای ساماندهی صحیح می بنند و چالش ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: اکنون در استان یزد توان کنترل بیشتر مهاجران خارجی وجود دارد اما وقتی مواجه با ورود اتباع هستیم و در استان‌های دیگر آنگونه که باید با ورود اتباع مقابله نمی شود، بار برخورد با آنها به یزد می‌رسد.

طالبی تصریح کرد: هر برنامه ای را که در استان یزد تشدید کنیم، مواجه با بی‌برنامگی بقیه استان‌ها می شویم بنابراین معتقدیم که باید یک برنامه هماهنگ داشته باشیم برای ساماندهی اتباع خارجی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه استانی برای ساماندهی اتباع خارجی در یزد تدوین شده و اگر این حرکت در کل کشور شروع شود، ما آمادگی داریم این طرح را اجرایی کنیم.

طالبی اظهار داشت: اگر اتباع خارجی کنترل و مدیریت شوند، می توان از ظرفیت بسیاری از آنها به خوبی بهره گرفت زیرا بسیاری از آنها از سرمایه و نیروی انسانی مناسب بهره مند هستند که اگر افسار گسیخته شوند، ساماندهی آنها مشکل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه