English

امام جمعه یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی بافق بیان کرد؛

هدف فرهنگ غرب و بیگانه متلاشی نمودن بنیان خانواده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی بافق با اشاره به فرهنگ غرب و فرهنگ انسانی که از آن نشات گرفته است، گفت: کشورهای غربی، انسان را برای لذت بردن و استفاده از خواسته های خود می پندارند و حقوق بشر و کرامت انسانی را نادیده می گیرند.

هدف فرهنگ غرب و بیگانه متلاشی نمودن بنیان خانواده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق؛ دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، فرماندار بافق و امام جمعه شهرستان، مدیر کل نهاد کتابخانه های استان یزد و اعضای این شورا در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به فرهنگ غرب و فرهنگ انسانی که از آن نشات گرفته است، گفت: کشورهای غربی، انسان را برای لذت بردن و استفاده از خواسته های خود می پندارند و حقوق بشر و کرامت انسانی را نادیده می گیرند.

آیت الله محمدضا ناصری افزود: فرهنگ اسلامی، فرهنگی است که به انسان و روحیات آن ارزش قائل می شود و برای به کمال رسیدن و فطرت الهی انسان هدف دارد.

وی حفظ کیان خانواده و توکل بر خدا را شاخصه فرهنگ اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: هدف فرهنگ غرب و بیگانه متلاشی نمودن بنیان خانواده است.

آیت الله ناصری نقش شورای فرهنگ عمومی را در تبیین فرهنگ عمومی جامعه مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید از افراد باتجربه، اندیشمند و صاحب ایده استفاده کرد تا بتوانند موضوعات جامعه را تحلیل و تجزیه کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر فلسفه شورای فرهنگ عمومی گفت: هدف از تشکیل این شورا، پیاده سازی فرهنگ اسلامی در جامعه و دوری از فرهنگ بیگانه است.

امام جمعه شهرستان بافق در این نشست اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی را یادآور شد و گفت: ضرورت کار شورای فرهنگ عمومی یک کار تشکیلاتی منسجم در حوزه فرهنگی است تا بتوان به دنبال آن برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر با اشاره به بیان مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم یک سند راهبردی برای مسئولان، مردم و مبلغین اهل علم است.

به گفته سعادت فر برای رسیدن به غنای شورای فرهنگ عمومی باید سه اصل را درنظر بگیریم؛ ضرورت استفاده از اندیشمندان، کار تشکیلاتی و بهره مندی از بیانیه گام دوم انقلاب

امام جمعه بافق با اشاره به تشکیل کمیته های شش گانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، گفت: برای استفاده بهینه از شورای فرهنگ عمومی شش کمیته تخصصی با عناوین کمیته کسب زندگی اسلامی، کمیته فرهنگ شهر و شهروند، کمیته تربیت و پرورش، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته رصد و پایش فرهنگی و در نهایت کمیته معنویت، اخلاق و مجامع ایمانی به شرح وظایف تنظیم شده است.

 

اصالت فرهنگ مردم دارالشجاعه بافق باید حفظ و مدیریت شود

فرماندار شهرستان بافق ضمن تسلیت شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم(ع)، مباحث فرهنگی در حوزه های مختلف را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: شهرستان بافق در حال رشد و توسعه است که در این راستا باید فضای فرهنگی جامعه مدیریت شود.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به برخی از تجربیات دیگر شهرستان های استان در این زمینه گفت: اصالت و ریشه فرهنگ مردم دارالشجاعه بافق باید حفظ و مدیریت شود، این موضوع باید جدی گرفته شود تا دچار آسیب های اجتماعی و فرهنگی نشویم.

در پایان این نشست آیت الله ناصری، امام جمعه یزد با اهدا لوح از اعضای شورای فرهنگ عمومی و فعالین قرآنی شهرستان بافق تجلیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه