English

رییس دانشگاه معارف قرآن وعترت(ع) :

درختکاری یکی از کارهایی است که برای همیشه باقی خواهد ماند

رییس دانشگاه معارف قرآن وعترت(ع) گفت: درختکاری یکی از کارهایی است که برای همیشه باقی خواهد ماند، نهالی که امروز کاشته می شود سال های سال ثمر خواهد داد و اثرات قابل توجه زیست محیطی خواهد داشت.

درختکاری یکی از  کارهایی است که برای همیشه باقی خواهد ماند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن حاج کاظمیان در آیین درختکاری"درخت معرفت" بیان داشت: یکی از خصلت های انسان تمایل به زیبایی است، فضای سبز و درخت یکی از سمبل های زیبایی است.

وی در مورد نحوه کاشتن نهال ها در آیین درخت معرفت اظهار کرد:  همکاران ما در دانشگاه در این آیین شرکت نمودند تا هر کدام از آنان با دست خود نهالی بکارند که به نام خود در دانشگاه داشته باشند.

محسن حاج کاظمیان  با اشاره به علاقه انسان به زیبایی تصریح کرد: یکی از خصلت های انسان تمایل به زیبایی است و همه انسان ها به زیبایی علاقه دارند، فضای سبز و درخت یکی از سمبل های زیبایی است.

این مقام مسئول افزود: امروز دومین کاری که مطابق با فطرت انسان هاست که تمایل به زیبایی است را اینجا رقم خواهیم زد، تا علاوه بر زیبایی معرفتی که در دانشگاه تدریس می شود، ساختمان های آن هم از این زیبایی برخوردار شوند.

محسن حاج کاظمیان در مورد احادیث موجود در رابطه با درختکاری گفت: احادیث موجود در این زمینه تعدادشان زیاد است و  یکی از کارهای  نیک است که بسیار روی آن تاکید شده است.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت ادامه داد: در حدیثی که از حسنات درخت و درختکاری گفته شده که درخت نشانه صبر و بردباری است.

در ادامه مجید افشاری معاون خدمات شهری منطقه 2 شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: همواره در فرهنگ و دین ما در مورد درختکاری سفارش شده است.

وی با اشاره به اشعار سعدی در این زمینه اضافه کرد: وجود این ابیات نشان دهنده جایگاه درخت و درختکاری در فرهنگ ماست.

به گزارش موج؛ در این آیین که با همکاری دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) و منطقه ۲ شهرداری اصفهان در محل دانشگاه درخت معرفت ۲۱ اصله درخت کاشته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه