English

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) خبر داد:

برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی به صورت مجازی

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) از برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی به صورت مجازی خبر داد.

برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی به صورت مجازی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محسن حاج کاظمیان گفت: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخصه های کلی جامعه سالم و راهبرد های دستیابی به آن با تکیه بر اصول و موازین قرآن که به صورت مجازی برگزار می گردد.

 وی بیان داشت: این همایش با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و سخنران ویژه آن دکتر نزیهه صالح(استاد دانشگاه بیروت) است.

محسن حاج کاظمیان در رابطه با افراد حاضر در این همایش اظهار کرد: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در مورد مقاله های حاضر در این همایش گفت: 37 مقاله برتر جهت ارائه شفاهی در روز همایش و چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرفته شده است که پنج مقاله آن از اساتید بین المللی(عراق و لبنان) و مقاله های داخلی آن از اساتید دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، علوم پزشکی، فردوسی مشهد، اصفهان، و شهید بهشتی است.

محسن حاج کاظمیان با بیان اهداف این همایش تصریح کرد: این همایش در صدد تدوین الگویی است که با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی در حیطه های مختلف و به صورت روشمند شناسایی و بر اساس آن ها اقدام خواهد شد.

همچنین وی ادامه داد: فعالیت های همایش در راستای تبیین و ترویج مولفه های قرآنی و سلامت اجتماعی در چند محور صورت میگیرد، نخست تبیین مبانی قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی را جهت پاسخگویی به نیازها و دغدغه های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می کند. دومین فعالیت آن کاربرد سازی یافته ها در بستر جامعه است و سومین آن ترسیم الگوی روش شناسی در پژوهش های میان رشته ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن است.

رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در مورد نوع و زمان برگزاری همایش اظهار داشت: این همایش به صورت آنلاین در روز پنج شنبه 15 آبان از ساعت 30/8 الی 16 به نشانی اینترنتی conf.icqt.ac.ir برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی